Barnmorskebesök v. 33

Igår var det dags för vårt tillväxtultraljud och nytt barnmorskebesök!

Bebisen är större än genomsnittet. Något vi väl egentligen väntat oss men någonstans hoppats på att hon inte skulle vara. Jag ville så gärna släppa oron och njuta fullt ut sista veckorna. Nu väntar istället nytt tillväxtultraljud någon gång om ca 6 veckor och då ska de (i samråd med mig/oss hoppas jag) ta beslut om igångsättning. Min sf-kurva med Milton gick ju upp väldigt mycket de sista 4 veckorna (2 av dem var övertid) så det sägs i nuläget att jag inte ska behöva gå över tiden. Jag tror inte på någonting förrän vi är där!

Mitt blodtryck håller sig lågt, 105/60. Mitt järnvärde hade förvånande nog gått upp från 113 till 120. Har ätit en del leverpastej, kanske har hjälpt :)
Sockervärdet var 6,9 så fortfarande inom godkända ramar. Sf-måttet var 32 och följer sin kurva strax över normallinjen. Det måttet tyder alltså inte på en större bebis konstigt nog. 
Hjärtljuden var 145 på bebisen! Som vanligt blev bebis sur eller nått när de kollade hjärtljuden. Tror att ljudet är obehagligt i kombination med att någon petar på magen med dopplern :)

Överlag ser ju allt väldigt bra ut och jag är glad att jag mår så bra som jag gör! Fogarna är ju inte bra och jag är yr vissa dagar. Men det finns många andra "symptom" man kan ha i denna vecka dom jag sluppit helt hittills. Börjar nog lite smått samla vätska, men hoppas inte det blir för mycket redan nu. Kunde inte ha några skor på mig sista veckorna med Milton. Vidrigt! 
Och jag hoppas det var tillfälligt men när jag gick upp och ner för trappan igår fick jag kramp i båda låren samtidigt! Det var en upplevelse :P 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0