Helgen...

Nu har det gått lång tid mellan blogginläggen igen. Har tänkt på det varje dag men inte orkat göra något åt det :P

Så för den övernyfikne som kanske trodde att det kommit bebis blir besviken! Den ligger där den ligger! Nu längtar vi dock efter att ha henne utanför!

I helgen var mina föräldrar här för att fira min födelsedag. På fredagen blev det kyckling, potatisklyftor och bea samt prinsesstårta som jag och Milton gjort :)

Jag fick fina presenter. Lampor till vardagsrummet (bild tagen i söndags)

Och en Skånetavla som matchar vår Sverige- och Göteborgstavla och så en mackemaskin :)

På lördagen åt vi först god hotellfrukost på Hotell 11 och sen åkte vi på en utflykt till Hönö. Matade fåglar med kex!

På kvällen åt vi taco :) och såg andra chansen i Melodifestivalen!

I söndags var det lite halvtaskigt väder, snöat under natten och börjat töa, så vi spelade en massa spel! Mille älskar att spela. Det vill han göra varje dag!

När mamma och pappa hade åkt hem efter en mycket trevlig helg hade vi lite pysselbord. Daniel ritade bilder till en bok han vill göra, Milton ritade och jag klippte tyg till ett babynest.  
(Just här tittar han på paddan ser jag)

Miltons teckning

Sen försökte Milton förklara något han ville söka på på Google men vi fattade inte. Då ritade han denna

Daniel fattade direkt och sökte på blåsfisk. Rätt bra ritat/förklarat av Mille. 

När Milton somnat sydde jag babynestet som ska ligga i barnvagnen. Det fick bli ett vändbart. Gillar ugglesidan mycket bättre men om hon har röda kläder går det ju inte att lägga henne i rosa nest ;) så lösningen blev vändbart med hjärtan på andra sidan :)

Inte helt färdigt men nästan iallafall :)

Det var helgen det!

Kommentarer
Postat av: Evanessè

Å sin fin! Jag funderar på att skaffa sådan där, verkar praktiskt :)

2016-03-11 @ 10:30:52
URL: http://egosidan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0