Apbajs

Milton har blivit dålig i sin astma igen. Väldigt oväntat då han varit medicinfri i ett halvår och varit förkyld utan problem. I förra veckan fick vi sätta in både flutide och airomir igen :(
På ett barnkalas på Bushuset i helgen blev han väldigt påverkad. När barnen gick in och åt i kalasrummet satt vi föräldrar kvar ute i caféet. Plötsligt kommer kalaspappan med Milton och jag ser ju direkt hur dåligt han mår. Han säger att han vill kräka och han är illröd i ansiktet och är andningspåverkad. Han hade en vilopuls på 140!!! Vi hade ju såklart i vår ovana inte tänkt på att ta med hans medicin. Vilken räddning att en kompis mamma hade med just airomir! Gav honom dubbeldos och efter en stund hade han 130 i vilopuls. Jag blev lite orolig och inte minst de andra föräldrarna blev det, han såg risig ut. Men så fort airomiren kickade in blev han piggare som tur var!! Men medicinen får ligga i fickan nu.

I några dagar har han haft svårt för att äta och kan inte svälja ordentligt och tror att han ska kräka. Vi tror att han är svullen i halsen och han känner ovana och obehag.

Iallafall så ville han vara hemma idag och då fick han vara det. Han är inte sjuk men han känner sig nog konstig. Får hoppas detta med ätandet och andningen ger sig snart.

Vi spelade några rundor AP-bingo och jag satte bajs på hans bricka varje gång han hade bingochans. Han skrattade varje gång :P

En runda på gymmet blev det också. Ett kort men intensivt pass. Höll på att dö vid sista intervallerna :P Håller ju på att träna/äta bort graviditetskilona och det går åt rätt håll.

Och kolla in denna bedårande nisse!!

Nu ser Daniel på fotboll, därför jag bloggat så mycket haha!! Ett inlägg försvann då mobilen dog när jag nästan var klar och nu orkar jag inte skriva om. Imorn. Kanske :P säger som till Milton "jag lovar ingenting, men kanske!"

Imorn ska jag jobba. Kommer väl somna kl 20 vid nattning av Tuva ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0