Årets första minusgrader

Morgonen började med mys!

När vi skulle gå till förskolan visade temperaturen -1,7 grader. Brrr... Det var ju faktiskt inte längesen det var 28 grader varmt :O

Tuva packades in i ett varmt paket och hon satt blixtstilla hela promenaden. Stackaren var väl chockad haha. Hon, som biter på allt och dregglar, blev ganska kall om kinderna.

Om jag tyckte att gårdagen var en matdag så var inte idag sämre. Tänker skapa en ny kategori "barnmat" här då det blir en del sånt just nu :) idag har det blivit både morotspurè och gulaschpuré till jäntan. Och gulaschsoppa till oss och en otroligt smarrig glutenfri pizza. Enkel deg att göra, dressad med tomatsås, ost, bacon, salami, paprika, lök och fetaost. Asså sååå god! Kul när något blir riktigt bra! Tillagade den på pizzastenen och det gav nog lite extra crunch som jag gillar i en tunn botten :)

Tuvisen visade lite nya skills då hon mitt på köksgolvet försökte resa sig några gånger. Men hon ramlade bak på rumpan igen! Gäller att ha koll på henne överallt nu så hon inte gör saker över sin förmåga.

Nu ligger hon på mitt bröst i sängen och nu ska jag njuta av det och somna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0