Effektivt å positivt

Vi bestämde igår att nu måste vi försöka tänka positivt, vara glada och hitta på roliga saker istället för att fastna i en negativ spiral.

Vårt första initiativ var nya platser vid frukostbordet. En liten ändring men det blir nog bättre för alla :)

Milton fick komma till förskolan idag. Han behövde det och det värsta magsjukeutbrottet var över.

Vi passade på att åka och handla med denna sötpropp. Nyvaken!

Typisk storhandling vid lön kan man väl säga. Tre paket blöjor och 5 tvättmedel räcker mer än en månad men det är något vi alltid handlar på extrapris. Sen tomatkross, müsli och yoghurt till helgen, Tuva-gröt/ersättning och Cola zero :O
Jag skulle nog säga att vi är ganska duktiga på att handla. Följer listan förutom om vi kommer på nått vi glömt eller ser någon god frukt etc. Det slinker ALDRIG ner nått oplanerat godis eller sistasekunden-choklad i kassan. Jag vet inte om det nångång gjort det.

Ett steg i att ordna upp livet och rensa på ångest och att-göra-listan är ju att just bocka av måsten. Det tog jag tag i igår och listade om mig och Milton till samma vårdcentral som Tuva är på. Så himla opraktiskt att vara listade på tre olika om vi skulle drabbas av något och behöva vård alla. Vilken cirkus!
Jag fick även en tid redan idag till att kolla upp två leverfläckar som senaste månaderna oroat mig lite. En bra läkare som tittade noga och ögnade igenom större delen av min kropp för att se om det fanns fler "orosprickar". Men allt var lugnt. De två jag oroat mig för skulle jag ha koll på men just nu var det inget att oroa sig för :) så skönt att få höra så man kan släppa det.

Vi åkte hem och åt en snabb lunch. Här nedan syns lasagnen från igår i en mer puréliknande konstisens. Hon åt lite av det men tyckte mer om Daniels ärtsoppa :P

Eftermiddagen spenderade Daniel på gymmet (och hämtning av Milton) och jag och Tuva hängde med vänner på babycafeet :D

Resten av dagen handlade om deg. Här görs deg till rågkakor. Tuva äter clementin i smaknappen (kolla in blicken haha)

Nagga bröden innan gräddning.

Å waola!!

Nästa deg blev glutenfri och blev visst pizza ;) äntligen har jag hittat en pizzadeg som är god!!

Daniel däckade i soffan runt 20.30 :P Tuva tog inte många minutrar att natta då hon bara sovit 2x30 min idag (samt att vi kommit på att hon fryser så vid nattning så strumpor och fleecefilt på gjorde susen) och Milton som ju visst gick upp klockan 4 imorse somnade på två röda men har redan vaknat några gånger. Kanske för att grannarna är rätt så högljudda i sitt kök. Klockan 4 imorse svarade jag tydligen ja på Miltons fråga om han fick gå upp och se tv. Har ett vaaaaagt minne av det. Brukar alltid kolla klockan men var inte i mina sinnesfulla bruk haha. Vi brukar annars ha att han tidigast får gå upp klockan 5. Det är ju faktiskt först då som Barnkanalen iallafall börjar visa sina program.

Imorgon väntar en rolig dag för Mille. Utklädningsdag på förskolan!
Vad vi andra ska göra har jag ingen aning om :)

Godnatt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0