Pumpor på Liseberg

Vi spenderade större delen av denna söndag på Liseberg :) En park full av pumpor. Överallt!

Tuva somnade i bilen på väg dit och sov vidare trots flytt över ill vagnen. 1,5 timmes sömn i sträck. Kors i taket!

Daniel, Julia och Milton åkte det mesta ihop så jag och Tuva fick mest strosa runt och vänta. Vilket blev kallare och kallare. Tur att det fina amningsrummet finns så vi kunde gå in och värma oss och hon fick äta i lugn och ro :)

Daniel och Milton i slänggungorna till höger i träden, i dubbelgungan.

När den läskiga delen öppnade tog Julia och Daniel en promenad där och ett besök i ett zombiehus. Jag och Milton käkade lite popcorn sålänge. Han är så fin med det här att dela lika. När vi ätit en del popcorn sa han att vi inte fick äta mer för att pappa och Julia också skulle få <3 rättvist ska det vara!

För första gången på över ett halvår (innan Tuva föddes alltså) åt vi faktiskt på McDonalds innan vi skulle lämna Julia på tåget hem. Daniel gav Tuva en pommes i tron om att hon skulle slicka lite på den. Hon stoppade in den i munnen och Daniel fick panik. För tro det eller ej, men han är nog mer nojig för att hon ska sätta i halsen än vad jag är. När hon ska smaka bitar av mat får hon tex inte vara fastspänd för honom ifall vi behöver dra upp henne snabbt ur stolen.

Dagens roligaste hände på McD. Där var lite Cola zero kvar i min mugg som jag inte ville ha. Trodde inte att Tuva kunde suga ur sugrör så hon fick leka med muggen. Det visade sig att hon visst kan suga i sugrör haha :P vilken min när hon fick in kolsyrad dricka. Oslagbar. Inget hon vill ha igen på ett tag! :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0