T som i Tuva

Efter frukosten imorse tog vi på skor och jacka och gick för att hämta ut vinteroverallen till Tuva.

Så himla komiskt när ens 5-åring plötsligt säger "kan vi inte ta en selfie?" :D svårt att motstå då.

När vi var på uthämtningsstället blev jag uppringd av vårdcentralen. Ville ha lite tips då Tuvas förkylning inte verkar bli bättre. Iom att hon inte vill ligga ner på rygg och för att hon är så liten så tyckte de att vi kunde komma dit så sekunder titta på henne. Fick tid kl 11. Då hade vi 30 minuter på oss att gå dit. Och det hann vi.
Sen började den eviga väntan. När klockan var 11.35 frågade jag när det var vår tur. Näst på tur. Jag tror klockan var 11.50 när läkaren till slut kom. Det är inte okej alls.
Tuva ordnade en pappersmassaker under tiden haha :P

Vi fick en märklig bedömning. Tuva har inte öroninflammation ÄN. Vilket vi givetvis är glada för. Men läkaren tyckte att vi skulle åka till jourvårdcentralen imorgon och kolla igen då det kunde blivit öroninflammation över natten. Åka till en jourvårdcentral på en lördag för att kolla öronen, även utan nya symptom. Skulle inte tro det va?! :P är hon inte sämre så finns det ju ingen anledning.

När vi kom hem bakade vi en playdoh. Den lekte Milton med väldigt länge.

Tuva somnade tidigt (för tidigt, jag är rädd att hon vaknar inatt faktiskt) och Milton somnade vid 20. Sen fick jag så långtråkigt så jag gick och la mig 22.20. När hände det senast :P

En bild från Tuvas lekrum tagen precis innan jag la mig :) T som i Tuva! En doppresent hon fick!!

Godnattinatti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0