Überläskig Milleman

Vi vaknade till regn idag. Det i samband med blåst är inneväder. Det tycker jag inte på jobb men när jag får vara bara mamma vill jag också med gott samvete kunna vara inne och mysa runt sålänge det är busväder!

Tuvas två fina tänder får man verkligen akta sig för nu. När hon skulle få smaka på smör från mitt knäcke högg hon fast i mitt finger så det blev märke!
Helg betyder semester från havregrynsgröt. Det brukar då bli risgrynsgröt, yoghurt eller kvarg. Samt macka till. Och är det helg får man välja marmelad om man vill. Ja, dessa regler gäller ju främst Milton men det är sunda regler så vi vuxna mår gott av att följa de till viss del också.

Dagen höll sig sådär lagom mys-seg fram till 13.30 då det var dags att göra ve (fixa i ordning, för er icke-skåningar) Milton till halloweenfest!! Han var så spänd inför festen och frågade väl iallafall en 15 gånger under dagen när det var dags att åka.

Buuuu!!!

Vi lämnade Mille på festen och då det fortfarande regnade och Tuva sov i bilen så körde vi till en affär, jag sprang in och köpte godis och Coca/kaffe och så satt vi och snackade tills det var dags att hämta igen :) man borde sitta oftare i bilen och prata. Förr kunde vi åka runt och titta på hus och prata länge. Man är liksom låst i bilen och kan inte gå in i ett annat rum eller ta sig an hushållsgrejor.

Milton hade såklart haft jätteroligt!

När vi kom hem blev det självklart en ordentlig dusch av håret ;P sen godismys i soffan för Milton. Tuva åt gröt samtidigt.

Tuva idag med "ny" leksak. Ny för henne, den har stått på Miltons rum.

Tuva tog lång tid på sig att nattas men till skillnad mot andra kvällar har hon inte vaknat alls. Måste hitta ett mönster i det här :)
Vi busade till det lite ikväll också. Milton fick sitta breve mig i soffan med paddan när jag såg Så mycket bättre. Och nu har han och jag krupit ner på varsen sida om Tuva i vår säng. Daniel jobbar natt inatt och imorgonnatt, sen blir det dagtid ett tag :) Det ska faktiskt bli skönt, även om denna nattperiod gått väldigt bra. Men jag märker att jag har lätt sömnbrist under hela nattmånaden. Dels för att jag är själv en del av nätterna och då är lite oroligare samt får ta all matning av Tuva men även när han är hemma blir jag störd då han inte lägger sig förrän mitt i natten. Så lite dagtid nu så hämtas nog sömnen upp snabbt igen :)

Imorgon väntar ytterligare en regnig dag enligt yr. Tuva hatar verkligen regnskyddet till vagnen (precis som Milton gjorde typ hela sin vagnperiod) så några längre promenader blir det inte. Vi får se vad vi kan tänkas hitta på :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0