Feber x2

Vi vaknade kl 5 av att Milton, som låg i vår säng, börja skrika i panik. Först i obegripliga meningar men sen nästan skrek han "jag är sjuk, jag är sjuk!!" När jag skulle lugna honom med en kram kände jag hur extremt het han var. 39,9 i temp hade han. Och huvudvärk. Och ont i armarna. Och mådde illa. Han fick en hink, tittade ner i den och utbrast "det ligger en Pokémon i hinken". Jag skrattade rakt ut. Inte kan man spy på en Pokémon :P

Han spydde aldrig. Fick ipren och la sig vid teven. Stackarn. Så sjuk från ingenstans. Tur att vi inte var kvar i fjällen. 

Dagen tuffade på! Jag tog Tuvas 10-månaderskort :D det är minsann inte lätt längre. Hälften av fotona jag tar är antingen på ryggen när hon snabbt rullat runt eller på suddiga sprattlande ben :D



Vi planerade för en liten tur med bilen (Milton skulle få ha med padda och vila i bilen) när jag tyckte att Tuva verkade varm. Å ja, henne har vi nu tempat in på 39,2. Hon äter men är där mellan helt utslagen, andas snabbt och sover. 

Hon såg lite rolig ut innan när hon vägrade öppna ögonen men ändå skulle sitta upp. 

Nu ligger hon och sover på Daniel i soffan. Milton har sovit 1,5 timme i sin säng. Febern har idag ett järngrepp om dem. Och den kom utan förvarning. Hoppas på det vanliga, att febern bara stannar en dag. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0