Träning i skogen och fjällenförberedelser

I förmiddags kom vi iväg till skogen för att träffa mammagruppen. Promenad förbi sjön och vidare till en lekplats, drygt 2,5 km. 

Det blev träning för mammor medan vissa bebisar sov och vissa härmar våra rörelser och nån tittar på oss med en blick som undrar vad fan vi gör :P


Det bästa med att ha 5 år mellan barnen? Att de inte sitter i samma vagn och att man kan få hjälp upp för branta backar ;)

Vi kom hem och väckte Daniel och Milton testade sin skidhjälm!


Sen åkte vi och köpte en begagnad vagn till skidresan. Vår vagn tar stor plats i bilen och den har två mindre framhjul, mindre lättkört i snö. 

Denna blir perfekt. Jag gillar inte att ha Tuva vänd ifrån mig men jag kommer ju vara mycket framför vagnen med henne när vi tex hejar ner Milton och Daniel i backen. 

Vi funderade på att inte ha vagn med och att jag skulle ha henne i bärsele eller bärryggsäck. Men min rygg pallar nog inte det i så många dagar. 

Till kvällsmat blev det enkelt, korv med bröd. Tuva fick en egen i handen som hon blev mycket glad över. Asså om jag närmade mig henne med handen morrade hon och skrek. På riktigt jättearg om jag försökte ta korven ifrån henne haha ;) 

Sen fick hon en pizzabulle och samma visa där! Och fortfarande älskar hon allt hon smakar på! 


Nu ska vi se På Spåret (jag lär somna) och sen sova för att gå upp tidigt och förbereda inför 
fullsmockad helg med mycket bilåkande, mycket trevligt sällskap, god mat och lek. Vi ska till Skåne, med paus i Halland. Sen en liten tur till Halland på söndag innan dopfest för alla barn som döptes 2016. 

Godnatt :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0