Munkebergs camping

Resan i onsdags gick bra, men vi kom fram några timmar senare än tänkt.

I bilen spelade Milton mest på paddan. Tuva sov en del, käkade kex och tvättade fötterna med våtservett ;)

Ett stopp på Ikea för att röra på benen och äta korv!

Strax efter 20 kom vi fram till Munkebergs camping & vandrarhem. Den känslan som spred sig i kroppen när vi körde in på området. Nostalgi, lycka och glädje. Det var så fint och mysigt! Vi hade en liten röd stuga inte långt från en liten strand vid sjön.

På området fanns ett större gult hus med vandrarhemsrum samt kök för alla på campingen, liten lekplats, röda stugor, plats för husbilar/husvagnar och tältplatser. Och så sjön med liten strand.

Vi gick en liten tur och hittade hallon och blåbär! :)

När Tuva skulle sova tog jag promenad med henne och passade på att sätta mig vid sjön och lyssna på tystnaden!

Jag hittade inte mina skor. Tittade ut och fick se Tokiga Tuva gå iväg på alla fyra med mina skor på händerna haha!! Pajas, så himla rolig är hon! Reste sig till slut upp och satte skorna runt huvudet. Skitunge ;)

vi återvände till Ikea då det bara regna samt för att Milton kunde leka i leklandet. Vi andra åt lunch sålänge. När Milton var hämtad rastade vi dem i en lagergång.

På torsdagsmorgonen vaknade vi upp till regn. Milton tog sovmorgon så vi andra satte oss på verandan och startade upp dagen!

När Milton skulle äta korv med bröd passade vi på att ta en fika. Tuva fick hålla i en glass själv. Ja ni hör ju, det var allt annat än kladdfritt! Men bjuder gör hon gladeligen! :)

Vädret slog om så vi letade upp en park som hette Mariebergsskogen. En park med grönytor, lekplatser och djur. Fint!

Tuva hör en fågel uppe i ett träd!

Milton blev supertörstig och gnällde som en bebis, så jag satte honom i vagnen och Daniel tryckte in en napp ;)

När barnen lekte på lek platsen fick jag plötsligt väldigt ont i huvudet. Hatar det, man blir helt borta och icke närvarande.

Väl hemma i stugan värmde vi på korvstroganoff vi hade med samt koket ris. Åt på trädgårdsbordet bredvid stugan!