Sömn är överskattat

Jag tänkte häromdagen att jag skulle vilja kunna klara mig på 5-6 timmars sömn per natt så att jag får fler timmar till annat. Men jag hade inte tänkt att klara mig på två (!!) timmar. 

Pga förkylning somnade jag en stund igår på dagen. Igårkväll packade vi och lagade mat och höll på länge. Det var omöjligt att somna sen när jag la mig. 2.15 tittade jag på klockan sista gången. Sen vaknade jag två timmar senare. Ljust ute, hungrig, kissnödig och trångt i sängen. Inte superlätt att somna om :/ när jag kom tillbaka från toa fanns det inte många millimetrar för mig att ligga på :P 

Jag la mig i soffan men låg bara och vände och vred. Strax efter 5 kom Tuva och var pigg som en mört. Lika bra att gå upp. 


Jag kan ju säga att det är första gången jag otåligt går och väntar på att affären ska öppna klockan sju haha. Då hade jag kört en maskin tvätt samt satt igång en kalops, men saknade lagerblad. Jag och Tuva cyklade till affären. Det var vi och två till ungefär :P

Tuva gick stolt runt med en håv hon fick! Killarna ska fiska i fjällen, då får hon ju fixa på sitt sätt ;)


När vi kom hem hade Milton vaknat. Jag fortsatte packa och sen väckte vi Daniel vid 8. 

Daniel tittade på packningen och sa att det aaaaaldrig skulle få plats i bilen. Men se där. Som en smäck ;)

Nu har vi varit och hämtat grejor i båten och styr nu mot Filipstad. Vår plan var att hålla Tuva vaken till Ljungskile för mellispaus och sen att hon sov till Karlstad. Men hon var jättetrött efter den tidiga morgonen och somnade innan vi var vid båten. Så vi får se vart det blir paus :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0