Buss och färja till Rörö

Ja det blir inte alltid som man tänkt sig. Daniel ringde efter bara 4 timmar ute på havet och sa att motorn stängt av sig. Så jävla trött på motorproblem. Första känslan var bara uppgivenhet. Här har man packat båten full och sen blir det ingenting. 


Istället för att Daniel skulle segla ända hem igen föreslog jag att jag och barnen kunde möta upp honom på Rörö. 

Så istället för 2 hela dagar hemma blev det 1,5 timme. Hej å hå. Städa undan, packa ihop, kolla igenom kyl, vattna på balkongen osv. Svettigt. 

Vi kom iväg. Resan var ännu svettigare. Tuva ville INTE åka buss! Tur jag slängt med en påse kokta makaroner. Kul att pilla med och äta!

Färjan var desto roligare. Blåste mycket och Tuva hade tungan ute hela vägen :D

När vi kom fram till Rörö satt Daniel och gjorde taco åt oss! Vi fick ett stormkök av Daniels mamma. Perfekt att laga mat på båtsemestern då vi inte gärna vill steka mat nere i båten. 

Tuva kom inte till ro riktigt så det fick bli en kort kvällspromenad. Men sen sov hon nonstop hela natten. Vi alla sov väldigt gott. Jag och barnen i förpiken och Daniel i salongen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0