Babyshower

Jag och barnen har haft en härlig helg i Skåne! 


Vi var nere för att jag var inbjuden till att vara med på Pernillas babyshower! Pernilla som jag bodde granne med från 0-20 års ålder. Gick lekis-5an med samt gymnasiet. Äntligen ska hon få sitt första barn 😊

Jag och Milton gjorde blåa tårtbottnar i veckan!

I fredags hämtade vi Milton tidigare från skolan för att ta tåget till Ängelholm där min pappa hämtade oss. Vi hade hållt Tuva vaken för länge och tänkte att hon skulle sova länge på tåget. ICKE! Hennes plan var att vara övertrött, stå och hoppa i mitt knä, kasta sig lite hejvilt runt i min famn och kasta napparna runt sig. Till slut somnade hon av utmattning när det var 40 min kvar av resan :P



Barnen känner sig som hemma hos mormor och morfar och hjälper gärna till. Tuva skalade potatis och Milton klippte gräset! :)

För att kunna göra tårtan behövde jag handla, jag och pappa cyklade dit tillsammans! 

Det blev en ganska klassisk prinsesstårta med hallon, vaniljkräm och grädde. Blev faktiskt jättenöjd med den! Fick lite botten över och chokladpudding jag först tänkt ha i tårtan, så jag gjorde några bakelser med :)

Fredagkvällen var mysig med god mat (falukorv i pepparrotssås) och bara umgås. Tuva kastade runt kastanjer på bordet och Milton satt en del med paddan!

På lördagen var jag och klippte och slingade håret medan barnen var med mormor och morfar på Tropikariet!! Jag klippte av en bra bit samt slingade ljusa slingor!


På kvällen var det sen dags för fest! Pernilla blev väldigt överraskad! Kul!!

Idag gick vi upp tidigt, käkade frukost, packade väskorna och stack sen ut på promenad och lek! 

Tågresan hem gick bra! Tuva nattades innan tåget avgick och sedan sov hon till det bara var några minuter kvar tills vi kom till Göteborg. Skönt! Sen blev det buss hem!

En härlig helg helt enkelt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0