Resa till Rom

Jag har flugit förr, -96 och typ -05 till Grekland.

Men efter jag fått barnen har jag fått sån otrolig ångest och rädsla för det mesta. Högkänslig och GAD. Så att flyga flygplan har varit något som känts omöjligt.

Men i julklapp/födelsedagspresent fick jag och Daniel en resa till Rom av min storebror. Superduperfin present. Men ångest!

Läkaren skrev ut tabletter till mig att ta. De kanske hjälpte jättebra men ändå var det inte så jättetrevligt att flyga. Varenda ljud och rörelse i planet sätter spänn i alla mina muskler och dödsångest.

Vi lämnade Milton i skolan imorse och sen hem och krama om Tuva och så skjutsade min pappa oss till flygplatsen. Lite förvirring och väntan, sen kom vi på planet. Det enda jag egentligen tar med mig som positivt från flygresan är utsikten. Klart väder gav oss väldigt fin sikt.

(null)

Att landa var ju fruktansvärt. Flyget gasa, släppte gasen, gunga hit och dit. Och mitt ena öra gjorde så jäkla ont.

När vi gick av frågade flygvärdinnan (en man dock) hur det hade känts. Han visste att jag inte gillade det här. Och han sa att det hade varit turbulens vid landningen. Vi fick titta in i cockpit.

Men nu är vi i Bryssel på mellanlandning. En hyfsat kort väntan. Sen på detta igen. Känns ju sjukt att flyga trots sån här rädsla. Mitt öra gör så ont. Kanske kan googla några tips. Att tugga, gäspa och sånt hjälpte bara på ena örat.

Nä, toa och nått att äta nu innan nästa flyg om en timme.

(Nu är det juni månad och jag lägger här nedan till bilder från vår fantastiska resa till Rom)

Vi hade det så mysigt! Trevligt hotell och fint väder! Vi åt pizza och glass och promenerade runt i staden! Vi tog inte buss eller taxi utan fötterna fick jobba!! Vi var på typ alla turistattraktioner man kan vara plus lite till. Åkte upp på de ställen man kunde för att se utsikt! Vi kom av slumpen in i helt fantastiska kyrkor som var tillfälligt öppna. Man bara stod och gapa av chock så fint det var!
Resan kunde inte ha blivit bättre än den var. Vi njöt av varenda varenda sekund!