Brottvågor

Idag tog vi oss till Smögen för att gå och shoppa lite. Vädret var inte kanon så det blev ingen lång runda. Jag shoppade ett par shorts och en klänning och sen blev det lite smågrejor vi ska ha hemma och så...
Lunch blev hamburgare och pommes och efter det stack vi direkt ut på havet för att börja ta oss ner mot Tjörn.

På lördag är det Tjörn Runt och Daniel ska vara med...

Några bilder fick vi tagit idag. Men vädret tillät inte kameran att vara uppe särskilt länge. Det blåste som mest 15 m/s i byarna och gick rejäl sjö...


Vi kom däremot över 200 distans (nautiska mil) idag :) Det motsvarar 370 km, alltså 37 mil...



Rorsman




Efter lite småproblem med revet på storseglet fick vi upp det. Som sagt revat (att man hissar en mindre del av seglet för att båten inte ska luta för mycket i hård vind, mindre vindfång helt enkelt. Det stagar båten så att den inte gungar).






Svårt att fota hur mycket vi flög runder i vågorna men man kan ju ändå se att vi inte ligger upprätt på vattnet ;)








Ni har väl hört historien om Pekka? "Vägen svängde men int fan svängde Pekka".
Så hände oss idag...

Vi kom ut på öppet hav och det gick rejäla vågor. Plötsligt kom en brottvåg (vattenkaskad upp på båten och ner i sittbrunnen) mot oss...

"Daniel ducka, men int fan ducka Hanna"

Och så fortsatte det i nån timme till. Daniel satt framför mig och varje kaskad duckade han och kvar satt jag ovetandes. Så jag fick bara snabbt knipa ihop ögonen och munnen... Saltvatten är inte gott :P Jag hann ju inte stänga munnen alla gånger... Och blöt var jag :) Men kul var det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0