Kvällens grillning

Härligt väder men jag däckade i världens huvudvärk. Kanske pga högtrycket som kommit in eller för att solen gassat på oss i flera timmar ute på havet. Druckit och ätit ordentligt så där låg inte problemet. Däremot släppte det efter ipren och vila lagom till den grillade laxen Kom till båten 😃

Det var supergott tyckte vi alla tre!

Milton ligger i förpiken nu och ska sova och vi lyssnar på EM-finalen på radio. Precis bredvid oss dyker silvertärnorna efter sill. Sillen hoppar stundtals så det ser ut som att det regnar!

Kvällens utsikt är fantastisk :)

Imorgon ska vi hyra cyklar och ta oss runt på ön :)

Krabbfiske

Nu r den lille parveln lycklig!

30/6 Skrämda och lyckliga

Imorse blev vi rejält skrämda. När vi åt frukost satte Milton i halsen ordentligt. Jag vet så väl att man inte ska ge korvslantar till barn (alltid halvmånar!) men ändå blev det att han fick det. Dessutom med segt skinn. Vi hann bli rädda alla tre innan han till slut kräkte upp korvbiten! Usch! Han får slå sig hur mycket som helst (nåja, ni förstår) men inte sätta i halsen! Det känns extra jobbigt när man ligger med segelbåt på en öde ö! Himla tur att det gick bra!

Båten på Trossö

Jag och Milton gick en promenad till ängen för att plocka smultron när Daniel diskade och fixade i ordning!

Det var så varmt på ängen! Hoodarna åkte av snabbt! Ser ni att solen kommit till oss 😃☀️
Efter en lång stunds smultronplockning gick vi tillbaka och så lämnade vi Trossö för motorgång och sedan segling ut till Koster!

Och nu äntligen är vi här!

Milton och Daniel myser i skuggan med bokläsning!

Men nu blir det upp och köpa glass i kiosken!

29/6 Smultronutflykt

Det är inte alla som har kanelbullepapper på tork under färd 😂

Vi seglade idag med. Först bara förseglet men sen åkte storseglet också upp. Så himla mulet väder. Knappt så det blev dagsljus. Daniel lurade ut oss på Gulehumpen (jag har bara dåliga upplevelser med illamående därifrån) och vi börjar misstänka att Milton börjat bli sjösjuk. Man är ju inte det de första 2-3 åren av sitt liv. Han blir först jättehungrig och sen somnar han pladask. Typiska tecken. Hoppas det håller sig till lagom dos och inte blir för jobbigt för honom.

Vi tog oss upp till Trossö och väl där fick Milton gå en promenad med sin far medan jag plockade upp i båten. Gjorde en mysig soffa i sittbrunnen 😃😃

Vi grillade flintastek och korv och hade potatissallad och grönsaker till.
Efter middagen gick vi alla på promenad till stranden. Massvis med snäckor och en typ av manet vi inte sett så mycket innan. Den är kritvit undertill men blålila upptill. Häftig men frågan är - bränns den?
Vi hittade en hel äng med smultron som vi plockade och trädde på strå 😃

Milton tog ett jättefint foto på oss! Han gillar verkligen att fota!

Min fina man ❤️

Milton kom sedan i säng och vi har spelat yatzy. Nu går mina ögon i kors. Godnatt :)

I like to move it move it

Milton älskar låten Mive it från Madagaskar så översatte jag vad det betydde och bytte ut orden till "I like to sailing sailing!"
Då sjöng han "I like to pussy pussy!"

Ja... En annan sång då?! 😂

(Han menade att han gillade att pussas förvisso)

Fint i sittbrunnen!

Svinkall natt! Fy fan! Jag sov med en hood på mig. Inte skönt ett dugg!

Några turer till affären, fotbollsspelande på en gräsplan och fix i sittbrunnen har vi hunnit med idag!

Vi skar till ny durkmatta och tog rester av en vaxduk till stuvutrymmena. Se så fint :)

Nu har vi lämnat Hamburgsund mot okänd destination!

28/6 Segel

Den 28 juni för 4 år sedan. Miltons premiär, knappt 6 veckor gammal!

Innan avfärd rastade jag av Milton i lekparken! Där var en jätterolig kinagunga Som inte bara gick fram och tillbaka utan kunde rotera hur som helst! :) sen älskar jag verkligen staketet in till lekplatsen. Grinden är så hög så barnen kan krypa ut men föräldrarna fastnar inne 😂

Milton styr mer än gärna. Vi får absolut inte hjälpa till 😜 han blir bättre och bättre på det!

Panoramafoto, vet inte om de blir bra på bloggen. Vi seglade med både för- och storsegel hela vägen från Lysekil till Hamburgsund! Claramell kom upp i sin rekordfart på 6,86 knop!

I Sotekanalen får man inte gå för segel så det var enda gången vi startade motorn. Sotekanalen är så mysigt. Framför oss nedan öppnar en bro sig för oss :)

Trångt men naturnära och vi tittade på kor, kanadagäss och får!

Rörö längst ner i bild är utanför vår hemmahamn och vi gick från Lysekil till den blåa pricken på 6 timmar!

Vi orkade inte grilla så vi köpte kyckling, marinerade sojabönor och fetaost i salladsbar och åt till kokt potatis :)

På kvällen när Milton somnat spelade vi yatzy! :)

Premiärnatten avklarad

Första natten. Ömsom svinkallt, stundtals varmt. Hopplöst att sova alla tre i förpiken och att dela täcke med Daniel 😜 men Milton sov som en stock till 8.45. Han har alltid sovit bra i båten!

Nu ska jag gå och köpa frukost och senare drar vi oss vidare uppåt längs kusten. Får se om Julia hoppar på idag eller kanske imorgon!

Framme i Lysekil

Nu är vi i Lysekil och efter att Milton ivrigt tittat på brännmaneter och pratat nonstop en stund så bad han att få gå och lägga sig. In i förpiken och sen sov han :D

Lika som bär!

Nu är det på riktigt. Semester! Alla sopor är slängda och kylen tom. Milton älskar att slänga sorteringen :) och han vet vad allt är gjort av och var det ska slängas :)

Milton var helt bestört när han tittade i kyl och frys! Han fattar ju inte alls hur länge vi ska vara borta!

Det var lite vemodigt att lämna den blomstrande balkongen! Vi får hoppas att balkongen blir väl skött när vi är borta :) och att solrosorna är på god väg att slå ut!

Efter att diskmaskinen körts några gånger och bänkar och spis var rengjorda så vägrade jag laga mat :P vi åkte en timme tidigare och åt på Burger King innan bussen skulle gå istället :) Milton tycker inte att BK och McD är någon hit. Bra de!

Lika som bär!!

Knasboll!

Jag frågade honom om han gillade sin nya jacka och fick svaret:
- Ja, den är fantastiskt cool, grymt cool! 😂 härliga unge! Jackan är gjord i spinnakerväv, passar på båten!

På bussen har vi ätit godis och pratat och han spelar på paddan!

Han älskar sitt spel BananaKong. Tror det är ett gratisspel. Man är en apa som blir jagad av bananer men ska samtidigt plocka bananer längs vägen. Han är hur skicklig som helst på det nu och det är bra träning i reaktion och fingerfärdighet. Och att han lär sig siffror. Han är ju jättenyfiken på hur många bananer han samlat så nu vet han att 89 är "åttinio" och 280 är "tvåhundraåtti" :)

Nu körde bussen på en färja och det är ju urhäftigt om ni frågar Milton :D

Snart är vi framme i Lysekil där Daniel anlänt för ett tag sen :)

Dagen som tog en ordentlig vändning!

Igårkväll fick jag det där smset man inte vill ha. Motorhaveri! Motorn hade stannat efter Marstrandsfjorden och det är då tur att Daniel är riktigt van seglare så han seglade in på hamnplats på Klädesholmen.
Det kändes som om luften och lusten gick ur en lite. Uppgivet. Vi hade ju problem med motorn även förra sommaren men efter fix höll den resten av vår tripp. Men nu var det dags igen då.
I förmiddags fick jag mess om att Daniel inte längre var hoppfull då han testat det han kunde. Vi började titta på plan B vilket var att han skulle segla hem båten och lämna in på varv och att vi drog ner till Skåne istället!
Men sen ni. Plötsligt fick jag ett samtal där jag hörde motorn brumma i bakgrunden!! Den glädjen! Efter tips från sin far hade Daniel kollat en grej till och lyckades få ut skit ur någon bränsleslang!! Och så tuffa den igång!

Då vi tidigare under dagen pratat om att jag och Milton skulle komma upp till Klädesholmen så hade jag städat klart och packat våra grejor och så så vi tog helt enkelt ett snabbt beslut att vi skulle göra klart allt hemma och helt enkelt sticka iväg :) Daniel tog sig vidare uppåt!

Så från att ha trott att segelsemestern var körd till att plötsligt vara på väg upp till båten är häftigt!

Jag hade ingen lust att vara kvar hemma då det varit oroligt på vår gata senaste dygnen. Vi tycker att vi bor bra, vi känner oss trygga i området och det är inte ofta det händer något (som vi märker). Men nu har det varit flera anlagda bränder i bilar och annat skit och inatt väldigt nära vår lägenhet. Då känns det inte kul längre!

Så nu är vi på väg, mer om vår resa i nästa inlägg! :)

Daniel är på väg

Så har vi vinkat av Daniel och ett litet lugn sjönk över hemmet.
Milton vaknade inte förrän 9.45 idag :) då hade Daniel redan kommit hem igen. Milton fick frukost och sen åkte vi till ikea så fick han leka på Småland medan vi åt deras frukost/brunch :) win win!
Sen Bauhaus gör ny durkmatta och så handling av mat! Detta år blir det inte så mycket dettakanskevibehöver samt nödmat. Vi kommer till affärer så ofta så vi kan handla vartefter det tar slut eller vi blir sugna :)

Vi var ute vid båten och lastade av och det var svårt att förklara för Mille att bara pappa skulle segla iväg idag. Han längtar ihjäl sig efter att åka båten. Men snart så :)
Bilen med "den sista packningen..."

Då Daniel kom iväg senare än tänkt så kommer vi inte åka efter förrän på söndag. Tills dess ska vi/jag storstädat, sytt pannband, helst bakat (tömma kyl) och frostat av frysen. Sen lite kuligheter som att cykla, kanske Liseberg och passa på att leka med leksaker som ska stanna hemma :)

Nu har vi käkat glass på balkongen och strax ska vår trädgårdsmästare Milton vattna allt på balkongen!

Dagen D

Det känns bra att vi snart är färdigpackade. Det känns dock oroande att vi har så "lite" packning och att det gick så lätt att packa. Det känns som om vi glömt hälften.
Det känns superspännande att brygglämnardagen äntligen är här och att det nästa vecka ska vara sommarväder!
Men just nu är det mest kaos i huvudet. Vi har handling av mat och durkmatta kvar (varför göra det sistnämnda i god tid liksom?) och vi måste tömma Miltons dagisplats och hämta it mina nya byxor på posten. Fast nu slår det mig att om det är det sista vi har att göra så är det ju rätt lugnt. Eller inte tokstressigt iallafall.
När Daniel lämnat bryggan får det bli några timmars storstädning och avfrostning av frysen här hemma innan jag och Milton (mest troligt) drar till Liseberg för lite skoj! :)

På tal om Milton, han sover ännu :O klockan är snart 9 och jag och Daniel har varit vakna 1,5 timme, Daniel är till och med ute i båten och lämnar grejor!

Ett sista ryck här, sen är allt packat! Gött!!

Semester och bleke!!

Nu har vi semester!!! Eller ja, Daniel har om 8 minuter ;)
Jag och Milton har fixat med en massa ärende, de sista blir gjorda imorgonförmiddag. Nu är det den sista packningen som ska fixas. Mina kläder och lite annat :)
Daniel sticker imorgon, senast vid lunch hoppas vi. Men vi är ju tidsoptimister båda två så innan 15 är ju mer realistiskt. Fast om vi ska kunna möta upp i Hamburgsund på lördagkväll så måste han komma iväg i tid. Tycker dock synd om honom. Här ska han få två ensamseglardagar och så håller sig vinden borta.

Så det lär ju bli motor en del...

Nä, packa packa!! Om en timme anländer pizzan!!

Se framåt!

För en liten kille som åker bak och fram i bilen är det en dröm att få sitta längst fram i bussen och titta framåt!!

Han har full koll vilka knappar chauffören ska trycka på för att öppna och stänga dörrarna :)

Idag ska han med mig till jobb. Imorn med. Sen har vi semester :D

Packa packa!

Det här med att packa är inte så lätt. Framförallt inte när man ska flytta från en fyra till en liten segelbåt ;)
Vi har bestämt att minimera packningen då vi insett att vi, framförallt i kategori kläder, har haft med för mycket som inte använts. Vi har hyfsat mycket plats i båten att stuva undan grejor men det är ändå onödigt att ha oanvända grejor liggande.

Så nu går pennan het. Vi skriver ner allt vi packar och kör ut för att slippa glömma något eller ta med dubbelt.

Ikväll tog jag itu med Miltons kläder. Hemskt att behöva ha med ullunderställ och fleece-onepiece men om det ska bli regnigt så måste han vara torr under regnkläderna.
Och ja, alla hans kallingar har gul kant haha :P

Tog bort lite kläder efter genomgång och nu ska han nog vara välklädd hela sommaren :) vi har börjat fundera på om vi ska köpa ett ordentligt seglarställ till honom. Galonkläder är ju så himla svettigt. Får fundera snabbt.

Jobbglädje

Alltid uppiggande att få bilder från Daniel när man jobbar :)

Midsommarbildbomb

Midsommarhelgen var fantastisk. Vi åkte ner på torsdagen och Milton fick hjälpa till med lite trädgårdsarbete :)

På kvällen käkade vi grillat och sen fick Milton som han ville, hockeyspel! Han blir bättre och bättre på det :)

Självaste midsommarafton blev klassisk! Vi kom ut till Domsten (där mamma och pappa har sommarhuset) vid 12 och var med och klädde majstången! Alla hjälpte till, stora som små!

Det skulle dröja en timme till dansen så då tog vi fram jordgubbar, maränger och gräddmjölk! :) finaste Milton gjorde en krans.

Och så dans! Förra året vägrade Milton och fattade ingenting men detta året älskade han det!! :D han sjöng och gjorde rörelser och hängde med!
Det var nog extra kul efter att ha varit med och gjort majstången också...

La Familia!

Slackerkille på kvällen ;) shorts fick han passa på att ha inomhus. Men vi hade riktig tur med vädret! Förmiddagen var ösregn och det regnade även lite efter dansen!

Jag tror att vi alla fick mersmak och vill fira midsommar i Domsten nästa år igen :D

På lördagen skulle vi hem igen! Innan vi åkte ritade Milton några teckningar till de personer som skulle hälsa på i mamma och pappas hus närmsta dagarna :)

Till min svägerska Pernilla :) hennes katt heter Suris ;)

Till min kusin Emilia :)

Och till gammelfarfar!

Han är duktig på att rita! Jag hoppas att det håller i sig!

Tågresan hem gick galant. Resten av helgen var lika underbar med besök av vänner och balkonghäng :)

Mille-Nyfiken!

Fastnat i potatisstickan med fingret 😆

Kul utsikt!

Nu är vi hemma igen. Sitter vid köksbordet och planerar middag. Kul utsikt. Genom köksfönstret ser jag svarta moln och det är skugga och mulet men genom Julias rum ser man blå himmel och sol ;)

När vi kom hem innan tog vi direkt tag i plantering av blommor på balkongen. På tomatplantan hängde en grön liten tomat :D

Himla trevligt där ute! Synd att vi åker ifrån det om en vecka! Vi får hoppas att det tas väl om hand under semestern med :)

Härlig midsommarafton!

Vi har haft en underbar dag! Men nu stupar jag i säng så det får bli lite bloggande på tåget hem imorgon :)

Framme i Ängelholm

Nu väntar vi på mamma/mormor :)

Valle-dans :D

Det går inte att ta miste på vilken app Milton tittar på 😂 Valle Skistar!
Han dansar till sångerna! Han kan danserna utantill!

På Öresundståget

Idag är jag ledig för jag och Milton ska åka ner till Skåne för att fira midsommar :) Daniel lämnade oss på centralen och ska nu ägna eftermiddagen åt att sätta in ny kyl i båten!

Nyss!

Men nu tog Milton fram paddan. Blir nog lugnast så för övriga passagerare ;)

Jag sa till Milton att han gärna fick ta av skorna om han ville ta upp fötterna på sätet. Då tog han av skorna och ställde de prydligt på sätet bredvid ;) han är ofta smart men där blev det lite tokigt :)

Duktiga killen!

Milton är så fantastiskt duktig och tålmodig! Röntgen gick jättebra. Han låg blixtstilla i den position de lagt honom i.

Som tur var fanns de inga skelettskador så efter typ 3 timmar på östra fick vi åka hem. Milton somnade på bussen, helt slut efter natten och förmiddagen.
Nu ligger han i soffan och jag gör allt och ingenting. Lite städ, lite klippa tyg, lite hit och lite dit.

Nu hoppas vi bara på en bra natt och ett under att Milton är mycket bättre imorgon :)

Röntgen!

Ja livet med småbarn är spännande. Från en fantastisk helg till en natt med mycket gråt. Milton kom in till oss och grät och hade jätteont i örat och i bröstet sa han. Han fick till slut ipren och somnade.
Imorse hade han ont igen så först blev det en tur till öron-näsa-hals för att få konstaterat att han hade en ordentlig öroninflammation på höger öra. Sen vidare till vårdcentralen för att kolla upp det onds i bröstet. Ett revben putade ut när han vaknade.

De skickade oss till röntgen och där är vi nu...

Lång och rolig helg!!

Asså denna helg är så lång så det känns som att vi gått på semester!
Det kanske beror på att jag spenderade min jobbdag i torsdags såhär...

Härligt väder och utflykt!

Men mest har nog denna helg känts lång just för att vi redan i torsdags åkte till Liseberg. Kändes som en fredagkväll!
Det var rätt mycket folk men knappt någon kö på Kaninlandet. Milton åkte Sagoslottet för första gången, han älskade det. En gång med mig och en gång med Daniel blev det :)
Plättar till kvällsmat blev det!

Eftersom torsdagen kändes som fredag kändes fredagen som lördag. Flera gånger blev vi förvånade över hur många som jobbade ;)

Vi var en runda på ikea på förmiddagen och köpte förvaringsburkar och saxar. Milton var på Småland :)
Eftermiddagen spenderades ute i Björlanda. Vi hade med taco som vi åt i sittbrunnen, Milton fiskade från badbryggan och sen var vi på stranden!

Milton var skitrolig (som så ofta). När han fick på flytvästen och sen tryckte på sin ryggsäck utanpå den så utbrast han "Hej, jag är på månen!" Hahaha, det går inte att återge i text, men han kände sig som en austronaut typ :P

Tyvärr insåg vi att kylen i båten inte längre fungerade. Otroligt tråkigt men sånt händer ju. Så idag (lördag) köpte Daniel en ny kompressor med aggregat. Efter att ha läst mycket om vår kyltyp och om felsökningar insåg vi att det blev billigast att köpa helt nya grejor. Vi förstod också att kylen troligtvis krånglade redan förra sommaren. Den lät lite mer än vanligt och startade och pausade ofta, vilket är tecken på något läckage. Så det var en väldig tur att vi märkte det nu eller ännu värre hade varit att den hade gått sönder mitt i semestern! Nu hinner problemet fixas!

Efter vår shopping skulle vi bara göra en snabb avstickare till Slottsskogen. Det blev en 3 timmar lång visit ;) Vi tittade på matning av pingviner, lekte på en lekplats, var uppe på Barnens zoo där man får klappa på djur och en kyckling hackade på rutan där Milton satte sina fingrar, det tyckte han var roligt :)

Och som Daniel sa, vi var tillbaka på brottsplatsen. Det var här uppe på Barnens zoo som vi träffades första gången för 7 år sedan.

På vägen hem köptes lördagsgodis. Under tiden den ugnsstekta falukorven stod i ugnen såg vi prinsbröllopet på tv och efter maten blev det godis framför Ice Age :) Milton somnade direkt efteråt och jag har sytt en present medan Daniel spelat Battlefield. Nu ser vi på bröllopsfesten på tv men alldeles strax ska jag krypa in i sängen. Tänk att det är ytterligare en dag kvar på denna helg! Sen väntar tre arbetsdagar innan jag är ledig fyra dagar! :)

En liten bonusbild från imorse! :)

I väntan på frukost

Dagens ungar :D

Dagens IT-ungar. Det ringde i min mobil. Milton suckade och sa "det är bara reklam!"

😂😂😂😂😂

Torsdagsmorgonstankar!

Godmorgon!
Jag vaknade bredvid Daniel imorse, det händer sällan. Milton sov som en stock på sitt rum. Det har hänt några gånger att han sover där hela natten men då oftast efter sena kalas eller så. Just när jag skulle gå imorse kom han upp helt förvånad ;) men jag tror att vi alla sovit väldigt gott och är pigga idag!

Klockan är strax 7 och jag gick ut i samma kläder som jag hade inne. Sommaren satt verkligen hårt inne i år. Men, kanske kanske, är den här för att stanna nu?!
Jag får nog starta semestern med att komma ifatt bloggen. Visste ni att jag inte bloggat om Miltons barndop (aug -11), om vårt bröllop (aug -13), Miltons 3-årsdag (maj -14), våra sista skiddagar i Vemdalen (mars -15) samt Göteborgsvarvshelgen (maj -15)? Jag har ständig ångest för detta. Dumt, för jag skriver ju om vad jag vill här. Problemet är väl att jag egentligen VILL skriva om dessa men det känns avlägset nu :P Eller inte den sista kanske. Vårt stora problem nu är att vår dator la av för ett tag sen och i den finns alla foto! Till hösten ska vi köpa en laptop men tills dess får våra bilder ligga i den gamla datorn.

Igårkväll satt jag och Daniel och pratade i flera timmar. Den semesterrutt som vi hade spikad och klar och som kändes perfekt stötte på patrull och var helt plötsligt inte alls så bra. Men problem är till för att lösas och vi tror vi kom på en ännu bättre rutt :) vi får se hur det blir, beror lite på när Julia ska med också.

Nu är det 8 jobbdagar kvar. Barngruppen kommer trappas av hela tiden och Milton ska följa med mig några dagar.
Igår fick jag ett fint sms av en förälder. Sånt värmer verkligen! Mitt största mål är att barnen ska ha kul och vara trygga. Och om föräldrarna trivs och känner glädje över mitt arbete så speglar det verkligen av sig på barnen.

Idag ska Daniel och Milton upp till Julias skolavslutning. Sen hänger hon med till Göteborg för att senare dra till Liseberg. Vi blir inte sämre vi, varför inte ta Liseberg en av de första riktiga sommardagarna just när skolavslutningen varit hahaha! Idioti! Men det får gå! :) vi är ju lediga imorgon så det kvittar om vi kommer hem sent!
Tanken var premiärtur till Rörö i helgen men lördagens väder (regn!) lockar inte. Vi har dessutom ganska mycket att göra inför semestern så det kanske är bäst vi fixar med sånt! :)

Nu är jag snart på jobb. Ha en trevlig dag!

10 dagar kvar

Nu är det nedräkning som gäller 10 arbetsdagar kvar. Blir förhoppningsvis extra härliga dagar nu när solen äntligen letat sig igenom molntäcket!
Idag blir det Knytteavslutning och sen sommarfest nästa vecka och veckan därpå planeringsdag och sen är det liksom semester :D
Milton har två dagar kvar totalt. På onsdag och måndag! Sen ska han vara med mig några dagar! :)

Milton förstår verkligen mer i år det här med att vi ska bo på båten och vara lediga ihop. Han pratar om att vi ska fiska krabbor och bada :)
Vi hoppas att ett ordentligt högtryck kommer snart så vattentemperaturen höjs ordentligt! Annars blir Milton ensam i badet ;)

På båten!

Dessa bilder får tala för sig själv faktiskt :) vi hade lite kul på båten idag! :)

Lita på yr?!

Yr sa att det skulle vara fint väder idag!
Jag tror yr ljuger!

Jag ska nu promenera i helt vanliga kläder i 35 till min utbildning, helt utan möjlighet att ta skydd för regn... och blixtrar :O

iPad-generationen

Hittade denna

Sorgligt men sant. Även om jag tycker att trenden verkar ha vänt när jag hör mig omkring. Verkar som att nyhetens behag lagt sig och att folk verkar inse att utelek är rätt schysst ändå. Vi är ju sällan helt ensamma på en lekplats!

Såhär ser det ut hemma hos oss just nu.

Men jag anser att han har goda skäl att sitta och vila. Han mår bättre, hade bara 37,9 imorse, men vill inte äta. Dricka vatten vill han och det känns okej.
Nu mellan 8-9 så ska det tydligen regna ganska mycket men sen ska det bli sol och då ska vi ta oss ut en runda.
Det känns dock somrigt att kunna öppna balkongdörren tidigt på morgonen utan att frysa! Den står helöppen. Härligt att höra fåglarna.

Nu ska jag sy klart en t-shirt. Milton kommer bli överlycklig. Och troligtvis inte använda så mycket andra kläder ;)

Tygdrömmar

Jag syr och syr och syr... Kul :) det är en bra sysselsättning när Daniel jobbar kväll och natt om inte annat. När Milton somnat har jag på en film och sitter och syr. Ett glas Cola till det och kvällen är typ fulländad :)

Haha Milton vaknade till yrvaken innan och sa "jag vill att du gör t-shirt av båda tygen...!" :P han drömmar om tyg ;)

Innan sa han "jag vill köpa en tiger-tshirt... Eller nej, tigertyg!"
Han ville hellre att jag sydde än att vi köpte färdig <3

Gjorde ett misstag idag, trots att jag var mer organiserad än vanligt. Tyckte verkligen att jag hade full koll. Men jag fick nog till ett bra resultat ändå, blir spännande att prova på Mille imorn...

Och sist, men inte minst. Vi har sått solrosor för några dagar sen. Och jag lovar, hade jag haft tid till att sitta och glo på "krukorna" hade jag sett de växa. På några timmar kan det ha hänt hur mycket som helst. Jag tror att det var igår som de började synas i jorden.

Nu ser jag i kors. Kommer nog somna i soffan! Balkongdörren står helöppen, när gjorde den det senast liksom. En granne har disco och det kör runt en mc och väsnas och så tror jag att en stor färja/fartyg gått in i Göta Älv för det är ett dovt jämnt dunkande...

Glass i solen

Jag ville få ut Milton i det härliga vädret så han fick sitta i vagnen en runda så gick vi och köpte glass!

Men det blev en kort runda. Han slickade en gång på glassen typ och ville bara hem till filten i soffan!

Nu ligger han och värmer sig igen och ser på film. Pluppen! 39,1 i temp nu och ingen mat i magen. Jag hoppas jag får i honom något litet sen!

Han lär somna tidigt och jag tänkte sy ikväll igen :) har fått hem nya tyger! Milton kommer ÄLSKA dem!!!

Fredagsjobb

Nu har jag lämnat pluttskrutt i soffan framför Draktränaren 2. Daniel har jobbat hela natten och vill gärna sova lite inför ny jobbnatt inatt. Jag ska hoppa in extra såhär en fredag!

Milton hade 39,4 i temp när han vaknade så det fick bli ipren direkt. Och den tog faktiskt ner febern helt. Märktes på att han gick från att ligga i soffan till att han satte sig upp och ville ha macka!
Men han lär nog inte göra många knop idag.
Tur vi inte har något inplanerat varken idag eller imorgon. På söndag ska jag däremot på utbildning och Daniel har och ska jobba natten, Milton skulle vara hos barnvakt. Men deras barn har också feber så nu vet vi inte alls hur vi gör :/ Jag vill verkligen på utbildningen, det är via Friluftsfrämjandet där vi ska lära oss laga mat ute i naturen :)

Ynklig

Ojojoj vad ynklig vår lille herre är. När jag kom hem från jobb sa Daniel att han varit ganska pigg på eftermiddagen men börjat bli gnällig och klagat på magont.

Och sen blev det bara sämre. Frossa som bara den så han la sig under vår tjockaste filt men frös ändå. 39,6 graders feber har gossen. Stackarn! Och väldigt ont i magen :(

Nu somnade han pladask.

Vabb-systuga

Igår var det sommarfest på Miltons förskola. Alla barn stod ute på trädäcket och sjöng och Milton sjöng med och vinkade glatt på oss :D
Efteråt var det picknick på gården med medhavd fika. Det var flera hundra personer där! :) Daniel hade gjort bananplättar till oss!

När vi kom hem la sig Milton på golvet och klagade på halsont. Och när jag snöt honom smällde det till i hans öra så det gjorde jätteont. Idag är han illröd i halsen och har troligtvis öroninflammation. Jag är hemma på förmiddagen och Daniel tar över sen när jag åker till jobb.

Jag har passat på att sy klart en t-shirt till Mille :) älskar färgerna i den!

Nu ska jag städa upp här hemma!

Symaskinstrubbel!

Efter många långa svordommar blev en t-shirt klar precis! Jag som trodde att jag skulle slutföra fyra plagg men symaskinen ville annat. Suck!

Men Milton ville så gärna ha lejontröjan på sommarfesten på dagis imorgon och vad gör man inte för sin son ;)

Sprätta, svära, gnälla, trä om (37 gånger), svära lite till...
Sen blev äntligen tröjan klar :)

Jag hoppas, och är väl ganska säker på, att Milton blir glad imorgonbitti :D

Var fan är solen??

Sykväll

Daniel stack till jobb 17.30, Milton somnade runt 18.20 och sen satte jag mig vid symaskinen.
I nästan 4 timmar satt jag där!

Två t-shirts och två linnen till Milton var det jag jobbade på. Nålade mycket och sydde allt som gick med en trådfärg. Imorgon ska jag slutföra alla plagg men det blir mycket mer småpill med kantband och trådbyte.har även klippt ut till ett par shorts till Mille som jag hoppas komma någonvart med :)

Nu tv i några minuter innan jag somnar!

Mors dag och för mycket egentid

Vår egentid var härlig men också seg. Vi brukar sällan (aldrig) ha 2,5 timme oplanerad utan Milton.
Vi stack till Stensjöns äventyrsgolf. En rolig bana och jag vann med ett slag :)

Vi åt en glass och insåg att vi hade 1,5 timme kvar. Det fick bli en promenad vid Gunneboslott! Rätt häftigt att många träd låg ner men ändå hade fortsatt leva :)

Vi fick sen sitta i bilen en stund då vi fortfarande hade tid över haha. Så mycket man hinner med på kort tid utan ett litet barn i släptåg ;)

Milton hade haft det roligt på barnkalaset!

Vi åt Mors Dags-middag på GöteborgWok! :)

Milton däckade vid 18, Daniel stack ut och sprang och jag klippte tyg. Världens tråkigaste. Det roliga blir att sy ihop mycket ikväll :)