29/6 Smultronutflykt

Det är inte alla som har kanelbullepapper på tork under färd 😂

Vi seglade idag med. Först bara förseglet men sen åkte storseglet också upp. Så himla mulet väder. Knappt så det blev dagsljus. Daniel lurade ut oss på Gulehumpen (jag har bara dåliga upplevelser med illamående därifrån) och vi börjar misstänka att Milton börjat bli sjösjuk. Man är ju inte det de första 2-3 åren av sitt liv. Han blir först jättehungrig och sen somnar han pladask. Typiska tecken. Hoppas det håller sig till lagom dos och inte blir för jobbigt för honom. 

Vi tog oss upp till Trossö och väl där fick Milton gå en promenad med sin far medan jag plockade upp i båten. Gjorde en mysig soffa i sittbrunnen 😃😃



Vi grillade flintastek och korv och hade potatissallad och grönsaker till. 
Efter middagen gick vi alla på promenad till stranden. Massvis med snäckor och en typ av manet vi inte sett så mycket innan. Den är kritvit undertill men blålila upptill. Häftig men frågan är - bränns den?
Vi hittade en hel äng med smultron som vi plockade och trädde på strå 😃

Milton tog ett jättefint foto på oss! Han gillar verkligen att fota!

Min fina man ❤️

Milton kom sedan i säng och vi har spelat yatzy. Nu går mina ögon i kors. Godnatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0