Lång och rolig helg!!

Asså denna helg är så lång så det känns som att vi gått på semester! 
Det kanske beror på att jag spenderade min jobbdag i torsdags såhär...

Härligt väder och utflykt!

Men mest har nog denna helg känts lång just för att vi redan i torsdags åkte till Liseberg. Kändes som en fredagkväll!
Det var rätt mycket folk men knappt någon kö på Kaninlandet. Milton åkte Sagoslottet för första gången, han älskade det. En gång med mig och en gång med Daniel blev det :)
Plättar till kvällsmat blev det!

Eftersom torsdagen kändes som fredag kändes fredagen som lördag. Flera gånger blev vi förvånade över hur många som jobbade ;)

Vi var en runda på ikea på förmiddagen och köpte förvaringsburkar och saxar. Milton var på Småland :) 
Eftermiddagen spenderades ute i Björlanda. Vi hade med taco som vi åt i sittbrunnen, Milton fiskade från badbryggan och sen var vi på stranden!

Milton var skitrolig (som så ofta). När han fick på flytvästen och sen tryckte på sin ryggsäck utanpå den så utbrast han "Hej, jag är på månen!" Hahaha, det går inte att återge i text, men han kände sig som en austronaut typ :P

Tyvärr insåg vi att kylen i båten inte längre fungerade. Otroligt tråkigt men sånt händer ju. Så idag (lördag) köpte Daniel en ny kompressor med aggregat. Efter att ha läst mycket om vår kyltyp och om felsökningar insåg vi att det blev billigast att köpa helt nya grejor. Vi förstod också att kylen troligtvis krånglade redan förra sommaren. Den lät lite mer än vanligt och startade och pausade ofta, vilket är tecken på något läckage. Så det var en väldig tur att vi märkte det nu eller ännu värre hade varit att den hade gått sönder mitt i semestern! Nu hinner problemet fixas!

Efter vår shopping skulle vi bara göra en snabb avstickare till Slottsskogen. Det blev en 3 timmar lång visit ;) Vi tittade på matning av pingviner, lekte på en lekplats, var uppe på Barnens zoo där man får klappa på djur och en kyckling hackade på rutan där Milton satte sina fingrar, det tyckte han var roligt :)

Och som Daniel sa, vi var tillbaka på brottsplatsen. Det var här uppe på Barnens zoo som vi träffades första gången för 7 år sedan. 

På vägen hem köptes lördagsgodis. Under tiden den ugnsstekta falukorven stod i ugnen såg vi prinsbröllopet på tv och efter maten blev det godis framför Ice Age :) Milton somnade direkt efteråt och jag har sytt en present medan Daniel spelat Battlefield. Nu ser vi på bröllopsfesten på tv men alldeles strax ska jag krypa in i sängen. Tänk att det är ytterligare en dag kvar på denna helg! Sen väntar tre arbetsdagar innan jag är ledig fyra dagar! :)

En liten bonusbild från imorse! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0