"Hej kom och hjälp mig!"

Då var det kväll igen, dagarna rusar fram men det blir även en del gjort. Stackars Daniel som får slita så mycket... Tur att han är ledig denna veckan och inte behöver slita både med jobb och hemma...

Idag var vi på IKEA och handlade det sista till lägenheten. Haha kan inte minnas när jag sist fick åka på vagnen i affären ;) Men IKEA har ju sånna bra platta vagnar så när man lagt några grejor kan man sätta sig och åka med... :) Men inte kul när han börjar springa fram med mig :O

Sen fick jag även sålt min elgitarr idag. Den har stått i sitt fodral länge nu och vi hade ingen lust att asa med den till nya lägenheten. Jag la ut den på blocket igår, knappt en timme senare hörde en kille av sig och idag hämtade han den. Fick 3000:- för hela paketet och det är jag mycket nöjd med... Sköna extrapengar.



Påtal om pengar så har Försäkringskassan nu skickat ut mina pengar. Rätt trevlig summa när jag fick retroaktivt också :)

Vi var även uppe i nya lägenheten idag och nu har det hänt grejor... Men antagligen är dem inte klara tills imorgon så vi får se hur det blir i helgen. Nu vill vi inte vänta längre med att flytta men vi sover kvar här imorgon också och åker dit och storstädar efter målarna... Sen drar vi flyttlasset på lördag antagligen... Bara hallen och vårt sovrum som inte är färdigt så det ska nog gå bra! :) Fint blir det och finare kommer det bli!


Måste kanske förklara rubriken :P Daniel har ett så härligt uttryck som han använder när vi har stökigt hemma etc. Idag när killen kom och skulle köpa gitarren hör man Daniel:
- Det ser ut som hej kom och hjälp mig, men vi flyttar!

Jag ler varje gång han säger så :D


Kommentarer
Postat av: Pernilla

haha oj va fint ni har det :P hoppas det blir bättre sen ;)

2010-12-10 @ 10:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0