Mat blev det!

Det blev vårrullar och ris som jag skrev :) Gott och enkelt... Här i nya lägenheten har vi gasspis. Jag har aldrig lagat mat på sådan innan. Trodde det skulle vara lika enkelt som på vanlig gammal hederlig spis men det är lite klurigt att få till rätt värme...
Men alla kockar använder ju det så när man lärt sig så kommer det nog gå perfekt :) Har ju bara lagat mat på den två gånger hittills...
Lärde mig idag att ris går aningen snabbare att tillaga på gas- än vanlig spis.


Nu ser jag på filmen Alf på teve och äter lite godis... Tänkte fixa lite här hemma också. Få undan lite skräp och lådor som står här och där... Idag har vi fått upp Julias loftsäng och vårt nya soffbord så det blir bara bättre och bättre här! Nu är det städning, gardiner, tavlor, julpynt och taklampor som ska på rätt plats...

Snart är det jul :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0