Smutsigt vs. Stökigt

Satt igår på bussen och funderade över det här med städning, och när ett hem klassas som smutsigt eller stökigt...
Min teori är att om det är smutsigt så är det typ äckligt. Då är det dammigt, fläckigt och smutsigt helt enkelt. Men stökigt eller rörigt är det om man har mycket grejor framme...

Vårt hem kan absolut klassas som stökigt just nu. Jag orkar inte mycket pga ryggen och Daniel jobbar mycket. Men smutsigt har vi inte eftersom vi dammsuger, dammar och diskar. Alltså är det ingen som skulle kunna klaga på att det är äckligt här, det är bara rörigt. Vi har lagt oss på sparlåga just nu när det gäller städning...

Plus att Daniel säger att det är mycket bättre när jag ligger mycket i soffan för då blir det åtminstonde inte rörigare :P



Lite tankar från mitt huvud :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0