Två samtal

Jag har så underbar omgivning som jag kan ha roliga samtal med. Börjar med ett jag hade för bara en stund sen med min udnerbara sambo... Jag vaknade, iofs ganska tidigt, och ville att vi skulle gå upp och äta frukost.

Jag: Godmorgon!
Han: Godmorgon......
Sen somnade han om!
Jag: Godmorgon!
Han: Godmorgon!
Sen börjar han somna om igen...
Jag: Men detta betyder ju att du ska gå upp!!!
Han: Nej det betyder att vi ska byta dörren till rummet.
Jag: Varför då?
Han: för att den är trasig...
Sen somnar han om igen...
Jag: GODMORRON GOMOOOOORRON! (sjunger hajk :P)
Han: eh... uh... Godmorgon!

DÅ vaknade han på rktigt... Nu sover han dock igen! Jag fick äta själv!


En annan som förgyller en med goa diskutioner och citat är ju Lilla K (3 år)... Vi hade en rolig diskussion om Jesus och vem som var hans pappa... Nåväl, det är mest jag som pratar, hon ställer bara frågor... Jag får dock be om ursäkt i förebyggande syfte om jag rört om hennes kristna info sedan tidigare för jag visste nog inte vad jag skulle svara på alla frågor...

Efter det fråade hon vad alla i min familj hette, hela släkten.

Hon: Vad heter din storebror?
Jag: Han heter Andreas.

Jag: Och vet du, min storebrors lillasyster heter Hanna!
Hon: Men det heter ju du också!! (superglad)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0