Barnmorskebesök

Idag var det ytterligare ett besök hos barnmorskan. Jag gillar att åka dit. Dels för att hon är bra och trevlig och för att vi får veta att allt står rätt till :)

Jag har nu gått upp 18 kg sen inskrivningen haha... Har gått upp en del nu senaste veckan pga vatten så jag ska nog lyckas gå ner rätt mycket i samband med förlossningen...

Mitt blodtryck: 105/70
Bebisens hjärta: 144
SF-mått: 37
Mitt järnvärde: 109

Blodtrycket och bebisens hjärtljud var jättebra. SF-måttet hade ökat 1 cm sen förra veckan. Däremot var mitt järnvärde nu under 110 och jag ska börja med järntabletter. Har märkt en ökad trötthet sista veckan och det kan förklaras av mitt dåliga järnvärde.

Vi skrev även en förlossningsplan tillsammans så att den finns i min journal ifall jag ej hann skriva någon ifall det startade inatt ;)
När vi gick gav hon mig en kram och sa "lycka till ifall det startar innan vi ses nästa gång"... Vi ska ju dit nästa vecka så hon ger mig förhoppningar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0