Bra för oss att få besök

En sak som är väldigt bra med att få besök är att vi måste ta oss i kragen och städa :P
Det är inte det att vi är dåliga på att städa, men vi är så riktigt dåliga på att hålla det i ordning sen. Två dagar efter en storstädning så har vi spritt våra grejor överallt igen...

Men idag tog vi tag i det och nu ser här bra ut, så som det borde se ut alltid hehe :) Hade vi hållt sån här ordning alltid så hade vi bara behövt dammsuga av lite då och då...

Nya lakan som jag fick i födelsedagspresent åkte på dagen till ära


Korgen i bakgrunden är vaggan som bebisen ska ha... Jag ska sy tyg till den så den blir hemtrevlig och så ska den stå på en ställning med hjul... :)

Till och med spisen fick sig en rejäl omgång idag. Nu skiner och blänker den. Så nu vill man ju inte laga mat där haha ;) Hämtpizza en hel vecka nu så spisen får hålla sig ren kanske :P




När vi varit på trevlig fika hos Daniels syster med familj så hämtade vi ut vårt nya regnskydd till vagnen som vi hade avi på. Det blev riktigt bra. Jag ville helst ha ett genomskinligt så att vi dels ser bebisen och att bebisen (framförallt om några månader) kan se ut. Vi har tittat på ett helsvart innan men det tyckte jag kändes så instängt.




Daniel hann inte mer än hem och byta om innan han körde till jobb. Jag fick strax därefter besök av två tjejer, den ena gravid och den andre med en 5 veckors bebis :) Jättetrevligt och bebisen var så söt! Jag längtar ju inte mindre nu kan jag säga :P

Fick en kartong med hallonbladste som bebisens mamma hade över sen hon var gravid... Det sägs hjälpa till att starta en förlossning och motverka större blödningar så det ska bli intressant... Undrar om jag får börja dricka det innan påsk, Daniel vill ju jobba den helgen :)




Ikväll blir det bara lugnt för min del. Här är både städat och diskat så jag kan slappa med gott samvete ;) Blir mat från frysen (hemmalagad men infryst alltså) och slapp framför teven... Och så har jag lördagsgodis över så det blir gott det med :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0