Spjälsängen är färdig!

Sov nog en timme på sängen och vaknade av världens sammandragning som jag aldrig trodde skulle släppa :O

Efter lite mat i magen satte jag mig å började sy! Av detta tygberg skulle jag få till en del grejor :)
Högen med tyg innehöll ett normalstort täcke, ett normalstort madrasskydd (sånt som sitter runt skumgummimadrasser) och ett normalstort underlakan som har legat här hemma i sina förpackningar till ingen nytta. Bättre att dem kommer till användning. Och varför köpa helt nya grejor när man kan göra egna av sånt man redan har hemma :) Och det är kul att sy!!



Det blev ett täcke till spjälsängen


...madrasskydd till sängen...


...underlakan ovanpå det...


...och sen bäddat med nya täcke i påslakanet :)



Jag bara älskar den älgen som har strumpor! Ända sen jag blev gravid och såg den för första gången så har jag sagt till Daniel att vårt barn ska ha en sån! Så häromdagen tog vi tag i saken och köpte en :D



Med hem följde också en elefantmamma med en elefantbebis... Dem ska han få som födelsepresent, en liten tradition i min familj som vi för vidare. De ska sen förhoppningsvis hänga med resten av livet på något sätt... Jag och min bror återfick våra födelsekramdjur när vi tog studenten :)

Bebiselefanten sover dock just nu i vår säng, en rekomendation vi fått. Man ska ha en filt eller kramdjur i sin egen säng några nätter för att den ska få vår hemmalukt och sen känner bebisen igen den lukten och känner igen sig när han kommer hem :)




Nu fattas det bara att hänga upp stjärnlampan och någon liten tavla eller dylikt för att få en mer mysig sovhörna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0