I´m yours



Idag går jag in i vecka 29. Måndag igen. Jag kan inte fatta det, måndag varannan dag känns det som ;)
Tiden går fort och jag hoppas den fortsätter göra det.

Lillkillen har verkligen kompenserat för sina lugna dagar idag. Han började så fort jag vaknade och sen har det varit cirkus. Magen har hoppat :) Skönt att han äntligen börjat röra sig igen iallafall!


  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 08-May-2011
  •  Du är gravid i vecka 28+1
  •  Bebisen väger c:a 1307 gram.
  •  Bebisen är c:a 39,3 cm från hjässa till fot.
  •  Du har klarat av 70% av graviditeten.
  •  Du har 82 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 01-Aug-2010 till 30-Oct-2010
  •  Din andra trimester varar från 31-Oct-2010 till 27-Jan-2011
  •  Din tredje trimester varar från 28-Jan-2011 till 08-May-2011


    I hela mitt liv, iallafall sålänge jag kan minnas, har jag alltid lagt mig i framstupa sidoläge när jag ska sova. Och förutom någon vecka tidigare i graviditeten när magen kändes svullen så har jag kunnat sova så. Men nu är det nog slut med det trots allt. Jag ligger inte bekvämt längre och när jag vaknar är jag öm i magen. Känns som man mosar bebis (fast det vet jag att man inte gör).
  • Det stora problemet är nog bara att jag kan inte somna i någon annan ställning. Att inta framstupa sidoläge är liksom mitt sätt att visa kroppen att nu är det dags att sova... Så vi får se hur detta kommer gå :)

    Några craving har jag inte, bara tillfälliga megasug på vissa saker, som ballerina förra veckan. Nu äter jag en del äpple (vilket skonar samvetet hehe).
    Illamående och yrsel har jag nu varje dag. Det saknar jag inte från början av graviditeten. Hatar att vara illamående...

    Och bristningar då? Jag har minsann fått det... Men inte på magen utan på låren?! Blev helt chockad igår när jag vände mig om framför spegeln och skulle kolla på ryggen och så får jag se bristningar på låren :O

    Jaja, jag har ju inte direkt varit skonad från allt annat så varför skulle jag vara skonad från bristningar ;) Jag vill däremot helst inte få hela magen full...



    __________________________________________________________________________

    Påtal om rubriken.
    Lillen höll på i magen imorse och jag tänkte att jag kunde ju spela lite musik för honom. Satte på I´m yours med Jason Mraz (låten öppnas i nytt fönster).
    Och det blev helt stilla i magen. Inte minsta lilla rörelse... Sen började han röra sig igen när låten byttes. Han brukar ju kicka rejält när man sätter ficklampa mot magen, typ som en protest känns det som. Så idag var det nog tvärtom, han gillade nog den låten.

    Man kan ju spela låtar för bebisen som den sen känner igen när den kommer ut och kan lugnas av. Detta får nog bli hans låt :)


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0