80% - 55 dagar kvar!

Wow, idag går jag in i vecka 33. Jag kan inte riktigt haja att tiden faktiskt går så fort. Kanske att den går fortare nu också för att jag börjat kunna göra mer... Då springer tiden iväg på ett annat sätt än om jag bara skulle legat i soffan!

55 dagar kvar nu! Jag vandrar med min lilla figur på nedräkningstavlan varje dag :)

  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 08-May-2011
  •  Du är gravid i vecka 32+0
  •  Bebisen väger c:a 2035 gram.
  •  Bebisen är c:a 44,4 cm från hjässa till fot.
  •  Du har klarat av 80% av graviditeten.
  •  Du har 55 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 01-Aug-2010 till 30-Oct-2010
  •  Din andra trimester varar från 31-Oct-2010 till 27-Jan-2011
  •  Din tredje trimester varar från 28-Jan-2011 till 08-May-2011


    Kroppsligt mår jag mycket bra i jämförelse med bara för några veckor sedan. Jag har ont i höger höft/skinka/ben men det är överkomlig smärta, förutom vissa kvällar då det gör mycket ont. Men jag är ju så mycket rörligare i kroppen och kan göra mycket mer nu. Bara att sitta upp och äta middag, sitta på golvet och klippa tyg, vända sig hyffsat i sängen osv osv. Sånt som jag inte kunnat göra smärtfritt innan...
  • Genom ändrade kostvanor hoppas jag nu också bli av med blodtrycksfallen. Halsbränna har jag ingen *peppar peppar* och bristningarna lyser med sin frånvaro på magen :)
    Vatten har jag börjat samla på mig lite. Händerna och fötterna är lite svullna ibland men det är inget som gör ont, utan det blir bara lite ömt. Kanske att det kommer öka lite men då får jag väl köpa stödstrumpor isåfall.

    Så helt plötsligt så är denna graviditeten ganska lätt att ha att göra med :) Visst gör det ont lite här och där och stramar i magen och inte är jag direkt smidig :P Men att slippa foglossning är det bästa som hänt mig detta året! Nu känner jag inte längre panik över att kanske behöva gå några dagar över tiden, innan var det helt otänkbart!

    Nu ska jag vila i soffan lite, sen ska jag sy! :)


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0