Äter jag för lite tro?

Jag har ju såklart gått upp en del i vikt dem senaste 7 månaderna och man får ju inte direkt jättebra självförtroende när plagg efter plagg sitter alldeles för tight och inte går att använda.
Mest vikt har helt klart satt sig på magen och sen har det jämfördelats lite på hela kroppen, men ändå inte så det syns något nämnbart!

Men jag har varit lite rädd att jag gått upp för mycket i vikt och att det kommer ta åratal innan jag är av med extrakilona. Men mitt sug efter mat är för stort och jag är hungrig hela tiden...

Satt idag och läste om kosten för att se hur mycket extra man ska äta per dag under graviditeten och då insåg jag att jag äter för lite... Inte konstigt jag är hungrig och sugen på något hela tiden om jag äter för lite.

Normalt ska man ju äta frukost, lunch och middag plus 2 mindre mellanmål. Utöver det ska jag nu även äta 2 extra matiga mellanmål och en frukt per dag... Så många gånger äter jag verkligen inte.

Idag har jag ätit:
- Macka med ost, ett glas vatten
- Rågflingor med mjölk och jordgubbssylt, ett glas vatten
- Köttfärssoppa med rotfrukter, en ostmacka, ett glas juice
- Kyckling, kroketter, bearnaisesås, ett glas coca cola

Det där är ju knappt tillräckligt i normalt tillstånd, och absolut inte tillräckligt nu isåfall... Eller?
Kanske ska försöka peta i några frukter och kanske lite gröt eller något en extra gång om dagen, så kanske mitt sug försvinner. Jag vill ju inte äta för lite. Samtidigt som jag inte vill totalexplodera av extra övervikt...

Har tyvärr börjat samla vatten nu, anklarna syns inte varje kväll, och det lär ju väga lite. Men mitt mål är ju att komma i alla mina vanliga kläder senast den 10 juli...


Detta var min middag iallafall, otroligt gott, men känns konstigt när man inte blir mätt av en hel middag :P



Nu blir det melodifestivalen och lördagsgodis! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0