"Men tjänare vilken bula!!!"



Hanna: Asså jag går in i vecka 34 imorgon!
Daniel: Wow, det går undan!

Folk varnade mig att det skulle gå sååå sakta att vara gravid. Jag tycker veckorna flyger fram :) Iallafall änsålänge, det kanske stannar av mot slutet. Den tiden den sorgen...

Idag går jag alltså in i vecka 34. Känns helt overkligt faktiskt för jag hänger inte med :) 8 veckor kvar, inte så lång tid ju, det fixar vi. Och snart kommer förhoppningsvis våren med buller och bång så man kan vara ute på balkongen hela dagarna!


  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 08-May-2011
  •  Du är gravid i vecka 33+0
  •  Bebisen väger c:a 2238 gram.
  •  Bebisen är c:a 45,5 cm från hjässa till fot.
  •  Du har klarat av 83% av graviditeten.
  •  Du har 48 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 01-Aug-2010 till 30-Oct-2010
  •  Din andra trimester varar från 31-Oct-2010 till 27-Jan-2011
  •  Din tredje trimester varar från 28-Jan-2011 till 08-May-2011


    För att ge Julia en mer verklig bild av hur mycket bebisen väger nu så fick hon hålla fram sina händer och så la vi en 2-liters juicepaket i hennes famn. Lättare att få en klar bild av en viktenhet om man får känna på den :) Hon tyckte det var ganska tungt så hon börjar förstå att bebisen blir stor :)
  • Och snacka om att barn är öppna. Igår på badhuset fick jag många stora barnögon på mig och vissa kunde ju bara inte hålla inne sina känslor. Flera gånger såg jag hur barn pekade och sa "Mamma, mamma, titta hennes mage!" :) Jättegulligt.

    En kille tog priset. Jag satt på kanten i bubbelpoolen för att värma benen. Och så var där ett syskonpar på kanske 6-8 år. När jag reste mig upp så glodde killen helt förvånat sen utbrast han "Men tjänare vilken bula!!!"



    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0