Nedräkningstavla

Ny vecka både i kalendern och i graviditeten. Idag går jag in i vecka 32 och fortfarande tycker jag att tiden går ganska snabbt. 9 veckor kvar nu till BF. Det fixar vi :)

Men det börjar bli tungt, jag ljuger om jag säger annat. Jag har sluppit jobbiga bitar som halsbränna, springa och kissa 3 ggr på natten, svullna ben och sånt där, men ryggen börjar ta riktig stryk nu.
Foglossningen börjar nog allt smyga sig tillbaka (vi höll ju igång rätt mycket förra veckan och i helgen) och musklerna i ländryggen och upp en bit på ryggen värker. Daniel har lovat mig en massage nu efter frukost sen blir det spikmattan ikväll innan jag ska sova.

Ska passa på att vila mycket denna vecka när Daniel ändå jobbar massor. Jag fick ansiktsmasker och bodybutter i födelsedagspresent så jag kan ha några spadagar här hemma :)


  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 08-May-2011
  •  Du är gravid i vecka 31+1
  •  Bebisen väger c:a 1844 gram.
  •  Bebisen är c:a 43,3 cm från hjässa till fot.
  •  Du har klarat av 78% av graviditeten.
  •  Du har 61 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 01-Aug-2010 till 30-Oct-2010
  •  Din andra trimester varar från 31-Oct-2010 till 27-Jan-2011
  •  Din tredje trimester varar från 28-Jan-2011 till 08-May-2011


    Sedan förra måndagen räknas jag nu som högggravid! ;)

    Jag har även knåpat ihop en nedräkningstavla till BF :) Den gravida tjejen flyttar jag ett steg varje dag och på så sätt kommer jag närmre och närmre mitten där bebisen väntar :D Pappret är jättestort så det är som en tavla i vårt sovrum nu hehe...



  • Nu hoppas jag att våren ska ta fart på riktigt så att jag kan sitta på balkongen och sola. Eller som Daniel sa: "Tön snöar!" när han skulle säga "Snön töar!"... :P Skitgulligt tyckte jag, vi fnissade ett tag åt det...
    Och så vill jag att dem sopar upp all grus som dem slängt ut på snön i vinter. Varje år brukar jag längta tills gruset är borta för att jag ska kunna inviga inlinesen, men jag tror inte det blir någon invigningsrunda denna vår. Kanske till hösten :) 
    Däremot vill jag gärna prova cykla en kortisrunda någon dag som ryggen känns bra...

    Nej nu knorrar magen, nu måste jag ha frukost! :)


    Kommentarer
    Postat av: Pernilla

    vilken fin nerräkning :D

    2011-03-08 @ 21:45:07

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0