Proppmätt

Jag hängde med till Skatås när Daniel skulle springa. Det blev dock lite sent så solen hade gått ner när vi kom fram och det var väldigt kallt att sitta ute. Efter en halvtimme gick jag in och satte mig på caféet.

När jag trodde att det var 5 minuter tills Daniel skulle komma så gick jag ut för att möta honom. Då kom han haltandes i trappan. Han har fått problem med sitt knä nu sen han började jogga i år. Som det är nu är han osäker om det ens blir något Göteborgsvarv :( Men vi får hålla tummarna för att det onda går över.
Det blev inte milen heller, det spåret var fullt med snö så han hade ramlat efter bara 200 meter och fick istället ta 8 km-rundan.

Sen åkte vi hem och började direkt på maten. Idag blev det kassler i chilligräddsås med konserverade päron och ris. Man skivar kassler och lägger i en form, skivar konserverade päron och lägger över kasslern, vispar grädde och häller ner chillisås och brer detta på kasslern och sen in i ugnen.
Fick en riskokare i födelsedagspresent och den hade premiär idag och det var jättesmidigt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0