Gosegos



Tågresan ner igår gick över förväntan. Lite gnäll och någon stunds gråt hade jag faktiskt räknat med att det skulle bli. Men ingenting! Jag knöt fast en leksak i vagnen (lite ofräscht att bita vidare på något som lekat på ett tåggolv tyckte jag) och där satt han sen hur nöjd som helst i 1,5 timme. Sista halvtimmen sov han gott...
Fantastisk är han.

Mamma mötte oss på stationen i Ängelholm, sen åkte vi vidare till Ica Maxi, med viss omväg (läs felkörning) till både Höja och Spannarp :P Men det blev en fin runda ute på landet och vi såg bland annat tre jättestora rovfåglar bredvid varandra i luften.

PÅ Ica MAxi avancerade jag Miltons gröt till 5-månaders :P Vi har kört på egen havregrynsgröt blandat med banangröt hittills men det kan ju vara kul att byta. Jag hittade även Lilla Laxlådan på burk för hans ålder, den finns inte i vår affär hemma. Och så fick han två nya nappar av sin mormor :)

Sen åkte vi hem till mina föräldrar (tillika mitt barndomshem).

Milton nerbäddat i massor av täcken i köket på eftermiddagen :)




Det blev en promenad också på eftermiddagen innan vi klädde oss för kalas hemma hos mina kusiner. Vi var sen där hela kvällen och hade trevligt! Milton hade fått middag innan vi stack dit (han älskade laxen) och satt i sin matstol och lekte när vi åt. Han flyttades runt i lite famnar, sov en pytteliten stund, tittade nyfiket på deras hund och var allmänt glad.

När vi gick hem 23.30 hade han som sagt bara sovit en pytteliten stund på kalaset, en halvtimme på tåget och i vagnen på promenaden. Alltså långt ifrån vad han brukar. Men natten blev återigen bra. Han sov 24-04.30-8.30. Snabb matning vid halv fem sen somnade vi om direkt.
Så nu kanske vi borde avveckla en sovstund eller att han sover begränsat med tid de gånger han sover. För de senaste två nätterna har ju varit jättebra. Det har hänt mycket på dagarna också, kan vara det. Vi får helt enkelt hitta på mer :)

Nu är det söndagförmiddag, Fars dag dagen till ära :) Vi har ätit frukost och nu håller mamma på med brunch. Min bror med sambo kommer hit vid ett för att äta. Sen ska jag och Milton ta oss hem till Göteborg igen och fira pappa Daniel :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0