Kortis

Detta får bli en kortis då jag har en sovande Mille på ena armen och därför bara kan skriva med en hand.

Undrar om han var yr när han behöver hålla fast sig i sängen ;)


Natten var väl okej, vi hade några jobbiga stunder då Mille inte riktigt visste var han skulle ta vägen. Vi tror att han sov men han vände sig frn sida till sida hela tiden och gnällde...

Imorse vid 7 hade han 38,9 i temp, fick en ipren och somnade om. Vid 10.30, när vi gick upp, hade han ingen feber alls, bara 36,6.
Men timmarna gick och tempen höjdes igen :( Nu hade han 38,3 men har iallafall somnat. Grötfrukosten gav han till vår hallmatta. Alltihop...

Sjukvårdsrådgivningen tyckte att vi kanske skulle åka in och kolla honom men det känns dumt att dra iväg honom till sjukhuset som har rätt mycket sjuka barn på plats, och så kan dem ändå inget göra. Han har ju "bara" feber vad vi vet. Visst han kräkte också och är lite kass i magen, men det är kanske kroppens försvar på nått sätt. Han har ju aldrig haft feber på detta sättet förut.

Nu vaknade Mille här och är en kamin igen, får nog bli att tempa och ev ge en ipren. Vi kommer åka på kalas men Daniel kör hem mig och Mille så fort han inte orkar mer. Vi ska ju inte så långt, bara till Daniels föräldrar så vi kan nog låna en säng där om jag behöver gå in och vila med honom...

Jag ville egentligen gå och träna, men border isåfall gå nu. Känns jobbigt att lämna Mille såhär bara. Inte för att jag inte litar på Daniel, men min känsla är ändå att vara hos honom när han ej mår bra. Dessutom vet jag hur jobbigt det är att packa och fixa allt med gnällig Mille i famnen...

Vi får se hur jag gör :)


Uppdatering (mest för att jag ska komma ihåg själv): Hade rätt i att tempen gått upp igen. 39,6 är vi uppe i igen. Stackarn sitter här med röda kinder och är inte alls pigg :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0