Olika sovstilar ;)

Idag har vi varit hemifrån en del och jag har suttit lite (läs typ inget) vid datorn. Vi skulle fixa med vår röda bil inför försäljning och eftersom den står uppe hos Daniels föräldrar nu så åkte vi dit :)

Jag trodde väl att vi skulle vara där en timme eller två men det blev några fler, men det var trevligt. Lite fix med bilen och mycket lek med Mille. Vilken höjdare för en bebis att ha fyra vuxnas uppmärksamhet :)

Mille i vår nya bil. Vad ska man med bilstolar till, han sitter ju kanon i framsätet ;)



Men skämt åsido. Han fick sitta där medan vi spände fast hans nya bilstol, en Brio Zento. Invigning idag. Vet inte om han gillade den så mycket, han kom högre upp och var inte lika skyddad mot solljus så han var ju tvungen att blunda hela tiden, och risken finns ju att man somnar då ;)
Sen så satt han ju inte alls lika bakåtlutad i den nya som i den gamla, men det vänjer han sig nog med :)

Han somnade iallafall gott i väntan på nya stolen :)



Sen blev det som sagt en massa lek hos farmor och farfar. När det var mörkt ute, jag frös som en stucken gris och magen kurrade bestämde vi oss för att åka hem. Daniel tog på Mille overallen och satte honom i hallen så att vi kunde ta på oss skorna. Vad hände då? Jo Mille hittade en ny skön sovstil ;)



Den killen kan verkligen somna överallt :P

På vägen hem åkte vi inom affären och köpte massa kycklingklubbor. Men jag var ett åskmoln, vilket jag blir vid extrem hunger, och när vi insåg att middan skulle ta 1,5 timme att göra så blev det faktiskt pizza istället. Men det är andra gången på 11 veckor som vi beställer pizza så det är klar förbättring mot förr :)
Jag äter fortfarande efter LCHF och imorse när jag vägde mig hade jag gått ner 1,9 kg :D Så sammanlagt har jag gått ner 7,1 kg på 11 veckor nu. Det är jag mycket nöjd med. Det händer grejor med måttbandet också.

Imorgon har vi en väl planerad dag, in i minsta detalj. Vi ska vara på Tjörn på bröllop kl 15 och varje minut mellan 8-15 är planerad på papper. Vi måste följa vårt "schema" för att hinna med allt. Och för att göra det hela mer spännande har vi dessutom en läkartid till Mille kl 13 :P Men vi får köra direkt efter det, så vi får helt enkelt vara finklädda hos läkaren ;)

Läkaren ska vi till dels för att Mille haft utslag runt ögat en tid som nu senaste dagarna blivit värre och spridit sig. Och sen så ska dem lyssna på hans lungor och titta i öronen så att det inte är något där. Han var ju förkyld i 2 veckor, blev frisk i någon dag sen var vi på det igen, hostan har hängt kvar länge och låter hemsk så det känns bra att dem tittar på det också.

Nu ska jag lägga mig på spikmattan och somna. Mille lär ju vakna någongång inatt och sen ringer klockan vid 8. Lång dag imorgon! Och ingen sovmorgon blir det på lördag heller för då ringer nog klockan redan vid 7.30 för jag och Mille ska ta oss en tur ner till Skåne :)

Godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0