Mardrömmar!

Det är tur att han är söt och glad just nu - den lilla parveln!

Vilken natt vi hade. Han började redan igår. Gnällig hela dagen, inget dög och sova ville han ju inte. Jag skulle bara bära på honom hela tiden...
Vi trodde då att han borde ju iallafall sova hela natten för han måste ju vara svintrött... Tji fick vi, eller rättare sagt jag eftersom jag skulle ta honom hela natten.

Han har nog ätit 5 gånger inatt. Kl 22.30, 1, 3, 4.30, 6 och sen fick han äta direkt han vaknade klockan 8. Vad är det som händer?  Inatt ville han inte sova i sin egen säng heller, utan låg mellan oss. Det stör oss alla tre, det blir för trångt och vi väcker varandra...
Jag fick en känsla av att han stör sig på sitt täcke. Påslakanet prasslar ganska mycket och drömmer han in det ljudet så kanske det blir en läskig dröm. Ska bädda om ikväll till andra lakan.
Det verkar som att han drömmer för huvudet vrids fram och tillbaka och han kan börja skrikgråta i sömnen.

Jag har inte läst mycket om utvecklingsfaser då vi inte haft så mycket problem och märkt av sånt. Men nu var jag inne och läste.



Jag undrar om Milton ligger någonstans emellan dessa och tar lite av båda. För en del i fas 4 mån har han hållt på med länge (jag läste en mycket längre text om vardera fas också men kan ej lägga in allt här). Och när man läser 6 månaders fasen är det exakt det han håller på med just nu. Hmm....
Riktigt peppande att läsa att fas 4 mån kan hålla på upp till 6 veckor... Jippi! :D


Nu ska jag iallafall äta frukost, sen ska jag duscha och sen ska vi iväg och träffa mammor&bebisar. Hoppas gnällepelle kan vara på bättre humör då :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0