Slappetorsdag

Natten var bra. Milton vaknade två gånger för att äta. Sen vaknade han vid 4 och hade jättesvårt för att sova. Trots koksalt så var han täpp i näsan och det var jobbigt att ligga ner.

Till slut bäddade jag mjukt i hans babyskydd och när han sen väl somnade strax innan 5, så sov han i drygt 4 timmar. Och jag med. Inte en gång vaknade jag innan han klockan nio började prata glatt.

Så skönt att få sammanhängande sömn, både för honom och mig. Och det funkade hur bra som helst för honom att sova i babyskyddet.

Efter att ha ätit frukost idag spydde han dock om en kalv. Det lät som han hicka en gång i sekunden. Men vid varje "hick" så spydde han. Och kippade efter andan. Men jag höll mig lugn och sen fick vi gå och ta av honom pyjamasen. Vi får nog köra uteslutande på färdigblandad ersättning nu. Den man blandar på pulver kräker han bara upp, och det med besked.  

Nu ligger han återigen och sover och jag ska också lägga mig i soffan. Trodde jag skulle bli bättre och bättre men idag känns det verkligen inte bättre. Har levt på alvedon de andra dagarna men inte tagit någon idag. Får nog göra det.




Det har varit svårt att hitta LCHF-mat som passar en förkyld Hanna. Jag vill gärna ha typ varm choklad, honungsvatten eller soppa när jag är sjuk. Sånt som är varmt och lätt att svälja. Men allt innehåller ju socker.

Därför hittade jag min egen variant av chokladmjölk. Kakao har egentligen lite för högt kolhydratsinnehåll, men inte superhögt. Så jag tar mycket mjölk, lite kakao och sen sötningsmedel i. Sen en rejäl klick vispad grädde! Gott :)

Torsdag är vägningsdag för mig. Senaste veckan har jag gått ner 1 kg :D Så totalt 3,9 kg på 3 veckor nu. Idag nådde jag en stor milstolpe i viktminskningen också. Ska nog fira det med 2 alvedon och lite nässpray ;) Och en kopp kakaomjölk till :D

Kommentarer
Postat av: Annica

Ett tips jag själv fått när det kommer till varm choklad är att göra den på grädde och vatten istället för att hålla nere på kolhydratsintaget lite. Å sen kakao och sötningsmedel då :)

2011-09-23 @ 09:23:45
URL: http://annica123.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0