Årets Göteborgsvarv ur mina ögon

Jag var väldigt naiv när jag trodde att resan in till Avenyn skulle gå snabbt och smidigt ;) Det var givetvis kaos och det blev inte bättre av att det var strömlöst i Frihamnen. Solen gassade ordentligt och det blev väldigt kvavt på spårvagnen. Men fram kom vi och det i god tid :)

Jag hade sett fram emot att blanda en påse godis och när det var gjort valde jag ut en bra plats för oss att stå och titta på alla löpare. Vi stod på motsatta sidan de flesta så vi hade gott om plats och första parkett :) Milton satt i bärselen hela tiden, men tröttnade efter ett tag :)



Men oooojdå vilken otur att han faktiskt tappade den nappen han har i munnen på bilden ;) Så jädra ful tycker jag den är, skulle aldrig få för mig att köpa den :P Vi blev av med en annan napp också. Fattar inte hur de bara kunde försvinna. Men shit happens, nya finns att köpa :) Han fyller ju år snart, så han önskar sig lite nappar. Esskas blå förpackning kör vi med :)

Efter en bra stund kom då vår favorit springandes. Med kameran i högsta hugg och armen i luften vinkandes sprang han förbi och sa att han började sacka efter i tid. Fram till 15 km låg han riktigt bra till, han sprang 10 km på 56 minuter. Hans mål var att gå under 2 timmar detta året.







Direkt efter att Daniel passerat gick vi till hållplatsen för att ta oss till Slottsskogsvallen där målet var. Men det dröjde riktigt länge innan en spårvagn kom så när vi väl kom till Slottsskogen var Daniel i mål. Sluttid 2.10.38
Han var inte nöjd, men slog ändå förra årets tid med 6 minuter så jag var nöjd :)

Nu är vi hemma och Milton vankar runt och äter rån som han hittar på golvet. Stackarn är nog jättehungrig och bör ha mat nu direkt. Men han är nöjd ändå :) Han är så fantastiskt duktig och accepterar verkligen det mesta. Häromdagen 7 timmar på Ulared, idag 4 timmar i bärselen i stan. Vi är nog bortskämda....

När vi klev av bussen sa Daniel:
"Nu har största besvikelsen lagt sig, nu är det mer jävlar anamma!!"

Alltså, nu börjar hårdträningen för nästa års lopp, för under 2 timmar det ska han :)

Resten av kvällen blir nog hemmamys och lek med vår underbara son! :) Tänk att han snart fyller 1 år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0