Må ungen bli frisk!

Våra mediciner hjälpte inte tyvärr så det fick bli läkarbesök. Och tur var väl det ändå för det upptäcktes att han hade dubbelsidig öroninflammation.
Två sjuksköterskor och vi misstänkte även bihåleinflammation men läkaren stod på sig att barn inte kan få det. Men ja, vet inte var hon fått det ifrån för det är tämligen jättelätt att läsa sig till att de visst kan det. När jag ifrågasatte henne så utbrast hon "jag är ingen barnläkare, du får ta upp detta med er barnläkare". Så det får vi väl göra då, om det blir värre.

Nu blir det penicillin i fem dagar. Vi diskuterade hur vi ska göra med dagis i veckan. Jag tror inte jag vill gå dit med honom på tisdag, penicillinen får gärna börja verka först.
Det negativa med penicillin är ju att det försvagar immunförsvaret under och ett tag efter behandlingstiden, vilket betyder att han lättare blir sjuk igen. Det är inget vi vill :/

Så ja, vi får se hur vi gör. Vi skulle behöva få honom inskolad snart så att vi får lite rutin på det.

Nu ska vi i alla fall sova. Det blev kalas innan. Riktigt festligt för Milton som fick äta chips ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0