Happy birthday to me!!

Vad é de för en dag, é de en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag, för det är Hannas födelsedag! Hurra hurra hurra! :D
 
Ja denna dagen blev ju inte riktigt som det var tänkt men den blev väldigt bra ändå!
 
Tanken var att Milton skulle till dagis, jag skulle jobba och bjuda mina dagisbarn på glass och Daniel skulle träna. Efter jag jobbat skulle vi mötas upp i stan och äta på restaurang! var tanken! blev det inte!
 
Jag vaknar inatt av att Daniel rusar upp med Milton till toaletten. Jag hänger ju på för att veta vad som hätn och då står Milton och kräker ner i toan. Plutten! Kräksjuk/magsjuk för första gången.
Jag la mig i våran säng för att kunna somna om medan Daniel tog lillgrabben. Men hur skulle jag kunna somna när han låg och upprepade "ojojoj" eller "ajajaj" eller ännu värre "Mammaaaa!!". Och där emellan kräkte lite. Stackars stackars!!
Men till slut somnade vi alla. På morgonen ringde jag jobb och de önskade verkligen att jag stanade hemma då jag varit så nära Milton under kvällen och natten. Sagt och gjort. Dessutom måste jag vara hemma imorgon också då Daniel jobbar natten sen och sover hela dagen typ.
 
Vacker natur som vi fick titta på mestadels innifrån. Trött och hängig Milton som mest suttit i soffan eller sovit!
 
Så det blev en hemmadag. Eller ja, vi stack ut några ärende men killarna satt kvar i bilen när jag rusade ut och in på några ställen. Vi behövde verkligen fylla på kyl och frys samt fixa med några Försäkringskassaärende (vilket är galet mycket enklare öga-mot-öga än i telefon med dem).
 
Då det inte blev restaurangbesök fick det bli hämtmat från Subway :) Och till efterrätt ska vi snart äta chokladpudding med jordgubbar!!
 
Presentöppning :D Tidigare på dagen fick jag hand/fotledsvikter för promenader. Testade dem på en 4 km lång runda och det känns att ha dem på! I dessa paket på bilden låg det en videokamera (som stått överst på min önskelista länge), en väska till den och en widescreene-lins. Happy Hanna! Nu ska det filmas ordentliga filmer och inte brusiga enminutsklipp :)
 
En stundtals förvånansvärt pigg kille :) Men tyvärr väldigt få och korta stunder. Det har mest varit gnäll idag och han har varit så ynklig. Och sovit ganska mycket. Feber har han också, men vi hoppas han mår bättre imorgon. Han har ätit ganska lite men vi har fått i honom vätska så han klarar sig fint. När inte ens pannkaka, banan eller havregurt lockar, då är han sjuk på riktigt! :/
 
 
Det blev lite fotbollsträning på kvällskvisten. Han börjar få grymt hårda skott nu. Jag vågar knappt vara i samma rum när han krutar på :P Vi filmade honom ikväll så jag får visa imorgon :)
 
Nu sover lill-zlatan och vi ska se på tv och äta chokladpudding! Ha en bra kväll! Godnatt!
 
 
Ps. Så här arg ser pappan ut när mamman, inte aaaaaalls med flit, råkat sparka en boll på lite heliga ställen på honom. Sonen var inte långt efter att försöka se arg ut ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0