Året som gått - 2012.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Hmm... Nä? Eller... Visst gör man saker lite då och då som man aldrig gjort innan men inte har det hänt något spektakulärt senaste året?

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Kommer faktiskt inte ihåg om jag hade några, men om jag hade det höll jag nog inte dem :P

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Det ploppade ut nån bebis här och där men ingen som jag träffat som nyfödd...

4. Dog någon som stod dig nära?

Nej tack och lov. Jag är väldigt skonad från döden. Däremot kom döden alldeles för nära en gång då en kompis kompis dog. Man fick sig en tankeställare.

5. Vilka länder besökte du?

Som längst kom jag till Danmark faktiskt :) Bättre än inget...

6. Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?

Som många säger, pengar :P Småbarn+arbetslös är en riktigt bra kombo om man vill ha lite sömnproblem ;) Nejdå, vi klarar oss, men lite mer pengar hade inte gjort något. Sen skulle jag vilja ha en fast tjänst också. Och en varm sommar!!!

7. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?

Jag skulle ju vilja säga 23 maj då Milton fyllde 1 år och vi stack ut på en härlig segling till Rörö. Läste dessutom i GP häromdagen att just 23 maj var 2012:s varmaste dag! De ni :) Sen kommer väl 5 januari också etsa sig fast, då vi förlovade oss :)

8. Vad var din största framgång 2012?

Räknas att följa en kille just mellan åldern 8-18 månader så har jag gjort en stor framgång :) Och att jag äntligen blev förlovad! <3

9. Största misstaget?

Jag packade inte ner vinterjackan i resväskan när vi skulle ut och segla... Haha! Fast jag kom på nu att jag faktiskt glömde packa ner mina seglarkläder och det var ett misstag.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Milton klämde min tå i en dörr så att jag fortfarande har en blå nagel, sen så har jag fått några böcker kastade i skallen men inget värre...

11. Bästa köpet?

Inspelningsbara boxen är helt klart på förstaplats... Hela livet blev enklare... Vi bråkar inte om vilket program vi ska se längre, jag känner inte att jag missar hela program för att Mille vaknar sisådär 7 gånger per kväll. Man bara trycker paus :)

12. Vad spenderade du mest pengar på?

Haha behöver jag ens säga det? :P Lillkrabaten kostar nog mest! Fast... njae.. Kanske inte ändå. Om man ska bortse från hem och bil så kostar ju vår båt såinihelsikemedpengar.... Det är ren lyxvara, hem och bil behöver vi så det räknar jag ej med... Jag kan däremot inte komma på en specifik grej jag köpt som kostat mycket.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Helt säkert, min son gör det var- varannandag. Sen (med risk för tjat) den där rosen jag fick av Daniel vid förlovningen, den ligger fortfarande på en hylla här. Den blev jag glad för!

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012?

Sällan förknippar jag låtar med ett visst år...

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Jämfört med 2011 var jag nog tusen gånger gladare, men 2013 kan bli ännu bättre :D

16. Vad önskar du att du gjort mer?

Njutit av småbarnsåldern mer, nu är de över, nu har vi en pratmaskin här hemma som vill klara av mycket själv :P Men det är härligt det med! Sen ärdet ju alltid smågrejor man känt att man borde gjort!

17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Haft ångest över småskit och grejor jag inte kan påverka.

18. Hur tillbringade du julen?

Julen tillbringade vi alla tre nere hos min bror med sambo och mina föräldrar var också där! Jättehärligt och mysigt!!

19. Blev du kär i år?

Nope... Tur va? :P

20. Hur många one night stands?

ingen kommentar! ;) nääää, inga såklart

21. Favoritprogram på TV?

Många. Alla kockprogram framförallt men också några komedier...

23. Bästa boken du läste i år?

Bok? Jag började läsa en Alex Schulmanbok, kom 80 sidor sen blev den liggande. Det var årets bedrift när det gäller böcker...

24. Största musikaliska upptäckten?

Ingen tror jag.

25. Något du önskade dig och fick?

Året innan fick jag ju det största och bästa man någonsin kan önska så inget kan ju toppa det. Men jag fick ju en ring på fingret, vilket betydde väldigt mycket för mig. Men visst fick jag grejor jag önskade och behövde.

26. Något du önskade dig men inte fick?

En miljon? ;)

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2012?

Jag, Milton och Daniel åt på Jensens Böfhus. Supergott och trevligt! Miltons första besök på restaurang och det gick hur bra som helst!

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Det skulle vara lite mer värme på sommaren...

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2012?

Casual mother :P Jeans och nån go tröja... Mycket mindre baggyjeans detta året dock.

31. Vad fick dig att må bra?

Familjen, alla gånger. Rent kroppsligt var det också bra att jag äntligen tog tag i min vikt. För att orka och bli lättare i både kropp och sinne krävdes några kilo ner och jag nådde mitt årsdelmål. Har satt upp ett nytt för 2013...

32. Vilken kändis var du mest sugen på?

Asså det här med kändisar. Förutom min crush på Aaron Carter när jag var typ 8 år så har jag inte fattat den här kändisgrejen. Alla mina kompisar dreglade över Leonardo DiCaprio, men varför? De skulle ju aldrig - någonsin - få chansen...

33. Vem saknade du?

Träffade nog alla mina nära och kära en del :)

34. De bästa nya människorna du träffade?

Nya vänner genom Miltons dagis, för övrigt var det 2011 som de flesta nya människorna dök upp i våra liv :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0