En bra dag!

Idag har varit en bra dag. Skillnaden på idag mot de senaste två veckorna jag varit hemma är ju att jag är nu frisk. Så gott som iallafall. Penicillinkuren håller på veckan ut och jag kommer säkert känna av att jag legat ner mestadels men jag är inte förkyld eller hostig längre :)

Projekt Hemmet fortsatte idag. Jag sydde sovrumsgardinen och fixade lite dekoration på fönsterbrädan. Sen fick diskbänken sig en omgång och jag har möblerat om i hallen :P i'm in a good flow!!

Då vår frys måste stått öppen nångång förra veckan så håller jag även på att frosta av den. Inte för att skylla på någon annan men Milton har börjat öppna frysen då och då och att komma ihåg att stänga är inte lika lätt. Så även om det inte var längesen sen jag frostade av den sist så fick det bli en ny omgång. Dörren fick man trycka igen nu pga mycket is ivägen :/ och imorgon ska vi storhandla och fylla frysen. 

Påtal om storhandla. Vi försöker verkligen hitta nått som passar oss, då handling inte passar in varken vilje- eller tidsmässigt just nu. Mat.se har varit bra, men de har inte riktigt allt vi önskar så det blir ändå handling i andra affärer. 
Vår nya idé ska testas nu. Lönen kommer ju imorgon så när vi är nyrika (och även tillfälligt, innan räkningarna dras haha) ska vi göra en megastorhandling. Det som kan köpas för hela månaden ska göras det. Så vi lär ha mycket att bära upp från bilen. 
Idén med detta är att det blir bara en jobbig storhandling istället för nu uppdelat på fyra gånger. Om vi har handlat det mesta och bara behöver fylla på med färskvaror kan tex Daniel göra det efter jobb och bara vara en kvart sen. 
Och ett annat plus är att vi gör de stora inköpen nu och slipper känna i slutet av månaden att vi måste hålla igen pga matkostnader. 
Jag tror att detta blir bra och hoppas det funkar!


Just nu sitter jag på Miltons rum och väntar på John Blund. Han får gärna komma nu så att jag kan äta middag, hacka is från frysen, göra matlådor, hänga tvätt, städa upp, helst diska, betala några räkningar samt hinna sätta mig ner. Puh!! Blir en lång kväll!!

Åh se där, nu kom Blundis :) Åtminstonde ligger min son blixtstilla i sängen i motsvarighet till de senaste 10 minutrarna. 

Men nope, han sov visst inte! Några minuter till får jag väl döda här då!! Vad vill ni läsa om? :P Att Milton överanvänder uttrycket Hejjeguuu (Herregud)? När vi spelade fotboll innan i typ en kvart utbrast han nog det 15 gånger. Alla skott är hejjeguu på sitt sätt - hårda, långa, höga, sneda osv :P
Sen pratar han för övrigt väldigt mycket. "Jag vill inte åka bilen!" Är vanligaste meningen för tillfället. Bilen äro icke populär! Inte buss heller. Vagnen funkar men bäst är cyklen!
Han har även senaste veckan börjat be om att få sitta på pottan. Det kommer inget men alla bäckar små :) Just potträning är inget vi lagt energi på än. Han är inte ens 2,5 år gammal, det kommer tids nog :)
Vi har även fått tips på hur man på ett kul och enkelt sätt kan ta på sin jacka när man bara är 2 år. Har en film på det, måste lägga in. 

Gu vad det är mycket jag har att lägga in för övrigt. Bröllopet framförallt!!! Knappt skrivit om det än ju! Vår honeyweekend fick ni se bilder ifrån men vi har gjort en massa annat som inte dokumenterats. Vår segelsemester bland annat! Inte ens Miltons dop har kommit i pränt! Fast nu är det två år sen så lite väl sent :P

Asså den där lille killen som jag trodde sov för 15 minuter sen ligger nu och asgarvar i sin säng. Det är svårt att hålla sig för skratt men min mage kurrar så jag vill bara att han somnar nu. Missförstå mig inte nu, jag älskar pojken och vill alltid vara honom nära, men det är bortspild tid att sitta och titta på någon som ska somna. I snart en halvtimme har jag suttit här, men det tar absolut inte så här lång tid varje kväll så jag ska inte klaga. Jag får ta bort några grejor på min att-göra lista helt enkelt. 

Nu har jag inte mer att skriva så nu ger jag upp här :) Godnatt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0