Operation rensning!

Vilket väder! Jag sitter på balkongen och gassar i solen. Trots lite kläder så är jag kokhet, precis lika varm som på stranden en julidag. Solen hettar verkligen!
Den som klagar på detta års sommar bör nog flytta till Thailand eller nått ;) Det har varit en fantastisk sommar med mycket sol och lite regn! 

Jag lämnade Milton på dagis kl 9 och har sen mjukstartat hemma. Jag plockade ur allt i vårt stora köksskåp och torkade av hyllorna. Det är ju inget vi gör dagligen direkt, inte ens årligen :P
Sorterade upp allt i tre grupper; använda, spara, bli av med. Vi har alldeles för mycket grejor och det resulterar i att det blir grymt mycket disk för vi har ingen limit hur mycket vi kan använda liksom. Nu har jag sparat 4 st av det mesta. Det är max vad vi behöver om vi inte har flera gäster eller kalas. Det får lösa sig vid de få tillfällena känner jag. Det vi sparar ska läggas i låda och in i klädkammaren. Då ser vi om vi saknar det eller inte. 

Så här ser det ut i skåpet efter rensningen. 

Jag menar, kolla in vår besticklåda. Och då är där ändå massvis med bestick i rendiskat-stället samt odiskade i vasken :P Jag tror på allvar att vi, i nästan alla porslinskategoroer hade kunnat låta bli att diska på minst en vecka. Med min nya teori och rensning vill jag att det diskas varje dag. 


Nä nu gick jag in igen. Blir ju snart toksvettig där ute :P åh nu kom Daniel upp så nu får jag bli lite social :) Han kommer väl få spader när han går ut i köket :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0