Sytt linnen :)

Idag har jag suttit helt still på en stol och sytt ihop med Maria :) vi har skrattat och gråtit (nåja, kanske inte riktigt men nästan när det gått fel) och haft en välbehövlig barnfri dag! Daniel tog Milton till Julias ridtävling och axel lekte med Elliot och Vilmer ute på gården :) 

Första linnet tog låååång tid, mycket att lära. Men det blev ett plagg till slut :P

Andra linnet gick lite snabbare då jag fått in tekniken!

Egentligen skulle vi bjudit dem på middag hos oss på kvällen men vi bestämde redan igår att vi skulle stanna där så vi tog med kyckling och kroketter och bearnaisesås så grilla våra män när vi sydde och fixade lite med maten inne!
Åt ute i solen! Mysigt!

Efter chokladpudding sydde vi klart de plagg vi börjat med! Maria gjorde två fina långärmade t-shirts och ett par haremsbyxor till barnen. Min skörd blev tre linnen :)

Nu är vi hemma och jag hade tänkt se VM-matchen mellan England och Italien men det är 1,5 timme till den börjar och jag känner redan hyr ögonen svider :P får se hur det blir med den saken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0