Plugg och planering

Igår var det 30-årskalas för min brorsa! Skitgod mat och trevligt sällskap! Milton åt och var sen jättetrött och satt i soffan med paddan!

Efter lite efterrätt och lek klättrade han i vagnen och somnade :) smidigt, då kunde jag bara köra hem vagnen och bära över honom i sängen :)

Eurovision då? Nja jag tyckte väl inte det var en så himmelskt bra låt. Personligen tycker jag att Eurovision ska vara en MUSIKtävling och blir lite irriterad att vissa (många?) röstat enbart för att vinnaren hade klänning och skägg och att det visade på allas lika värde och rättigheter. Då blir det ju snart en politisk tävling och det är ju inte grundidén. Sannas låt gillar jag :)


Nu är pluppen i skogen med sin mormor och morfar. Jag sitter och pluggar och skriver lite. Ovant men lite kul faktiskt :) inför mina sista två utbildningsdagar inom Ur och Skur har jag lite uppgifter. Men jag har kommit en bra bit på väg så det känns skönt! Blir dock till att fortsätta måndag och tisdag. På onsdag blir det nog pluggpaus då Daniel fyller år :) nått kul får vi ju hitta på!

Sitter även och kikar på almanackan lite. Nu har jag 6 arbetsveckor till semestern. 29 dagar! Längtar efter lite ledighet med familjen :)

Vecka 20 har jag tre jobbdagar och två utbildningsdagar, ska även fira Daniel på onsdag, Göteborgsvarvet på lördag och kalas för Milton och Daniel på söndagen :)

Vecka 21 är det fyra jobbdagar och på fredagen fyller Mille 3 år och helgen bjuder både på firande, segling, Liseberg och barnkalas. Hoppas vädret är med oss!!

Vecka 22 är det bara tre jobbdagar och sen åker vi ner till Skåne för att Daniel ska springa kullamannen och min pappa fyller 55 :)

Vecka 23 är det fyra jobbdagar och sen åker jag och Milton ner till Skåne och firar min kusin som tar studenten. 

Vecka 24 är det också fyra jobbdagar och helgen hoppas vi kunna spendera på båten. Kanske ihop med vänner :)

Vecka 25 fyra jobbdagar och sen är det midsommar. Daniel jobbar och jag och Milton har inte spikat vad vi ska göra faktiskt! Hoppas det blir något kul :)

Vecka 26 är det bara en riktig jobbdag och en planeringsdag sen är det semester!! Wohoo :D vi åker till Skåne och sen blir det segling!

Nu kallar chefen (mamma) att jag ska tvätta Miltons skogssmutsiga skor. Bäst att lyda ;)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0