Fotobomb Jönköping/Gränna

Så var hemlishelgen över, men så lyckat det var! Vi har haft en fantastisk helg!!

Efter första stoppet på Boråstorpet var Rosenlundsbadet nästa anhalt!
Vi var mer eller mindre ensamma på badhuset. Rutschkanan var nog roligast tyckte Milton! Men han gillade verkligen inte när det var dags för vågor i stora bassängen!

Daniel hade ju fattat vid detta laget att vi borde sova över någonstans. Långt att köra för att bada ;)
Vi parkerade i parkeringshuset och sen lotsade jag honom hit!! Han vart glatt överraskad!

Jag hade bokat bord på Jensens så efter incheckning och klädbyte blev det restaurang! Milton åt köttbullar och pommes och åt varenda smula! Vi åt kött och pommes. Till efterrätt glass :)

Vi åt ganska tidigt så efteråt gick vi till Hamnparken för att leka på lekplatsen. Men pga mängder med fåglar i träden var alla lekredskap fulla med fågelskrämma :( äckligt!!
Milton tog foto på oss :)

En kvällspromenad. Nedan Milton och Daniel framför hotellet!

Inför frukosten på lördagsmorgonen!

Frukosten var väl godkänd. Vi saknade inget. Det fanns allt, bröd, yoghurt, korv, bacon, äggröra, våfflor, ägg, frukt, kakor, massa pålägg, nutella 😉 och många olika drickor och  tillbehör. Milton förstod inte varför han skulle ta på skorna på hotellrummet innan han fått frukost. Vi försökte förklara att frukosten serverades på hotellet och att vi själva inte skulle göra den. Det blev nog några tårar där innan han förstod! Pluppen!!

Lördagen spenderades sen i Gränna! Vi tittade såklart när de gjorde polkagrisar, vi rekommenderar verkligen Polkapojkarna!! Och så åt vi italiensk glass i en park!

En helt galet varm septemberdag! Man kunde inte fatta att det var 11 dagar kvar av september när Milton kastade av sig kläderna och badade i Vättern och vi stekte på stranden!!

Innan vi åkte tillbaka till Jönköping blev det ett besök på Brahehus. Daniel älskar historia så han är ju lyrisk över gamla borgar och sånt :)

Utsikten från borgen var helt fantastisk!

Kväll i Jönköping!

Gladare unge inför denna frukost! Första gången han bor på hotell men det är nog något han kan tänka sig igen ;)

Stadsparken. Tyvärr hade det regnat så det var blött och inte så kul. Men vi känner att Jönköping absolut är ett ställe vi kan återvända till och då får det bli en heldag i Stadsparken!

Där var en stor labyrint med höga häckar som vi gick/sprang runt i en stund. Jättekul var det och Milton var så spänd ;) men han är inte så duktig på att smyga haha så man hade koll på var han var hela tiden :P

Utcheckning! Första, men inte sista, hotellvistelsen för Milton! Det gick över förväntan att ha honom med en sån här helg! Han har ju såklart njutit av mycket uppmärksamhet!

Vi blev hembjudna till Hildur och hennes familj som bor i Gränna så en trevlig långfika blev det där! Kul att träffa hennes familj som hon pratar så mycket om :)

På väg hemåt igen! Vägen mellan Gränna och Jönköping är tydligen utnämnd till en av de vackraste och man förstår varför. Den går längst med, och nära, vattnet och det är så fint!

Grabben som vi trodde skulle somna på 1 minut var vaken hela resan hem. Nästan 20 mil. En macka hemma sen somnade han gott!!

Imorse var det lite tröttigt men solen har hållt mig pigg. Är på väg för att hämta Mille nu och jag hoppas han hinner äta middag och mysa lite innan han somnar!