Skrotnisse, slussar och hotell

Så var vår vistelse i Trollhättan över men nedan följer en bildbomb! Vi har haft det toppen och det var ett skönt avbrott!

Tittar på broöppning! 

Sen tog vi oss till den nya Skrotnisselekplatsen på Spikön som är gjord ihop med Jan Lööf! Jättefin!





Efter det gick vi upp till slussarna. Vi åt räkmacka/pannkakor och skulle sen titta när de öppnade en sluss men vi hann inte till det men hittade en fin bro :)

Och blåbär! Ojojoj med blåbär! Vi fyllde burken så nu får det bli blåbärspaj skulle jag tro!

Milton fotade typ varenda snigel han såg... 😉


Det var verkligen inte vältrafikerat i slussarna. En båt fick vi se slussas!


Vi gick förbi en identisk bil som vi har,
Daniel: Där är vår bil!
Milton: Det är inte vår bil!
Hanna: Hur vet du det?
Milton: Vi har inte sopor i bilen...
Hanna: Vad har vi i bilen då?
Milton: Ja... Ryggsäckar och så!
😂😂

Den största överraskningen för killarna blev nog att jag bokat hotell på Kung Oscar. Det var lite därför det blev just Trollhättan. Jag ville att vi skulle bo på ett Clarion Collection hotell då middag ingår. Enklast så med Milton och efter en hel dags promenerande. Jättefint familje/superior-rum. 


Efter vi ätit gick jag och köpte godis, Cola och en kortlek. När jag kom tillbaka hade Milton däckat och sov som en stock. Vi satt och pratade om resten av semestern och spelade kort tills jag däckade! Vi sov jättegott och vaknade kl 7 :) hotellfrukost och packning och sedan begav vi oss till bussen och är nu på väg till båten igen! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0