Hängdag

Denna onsdag blev det inte mycket av. Känns som att både jag och Milton är slut. Han har helst velat sitta i soffan eller leka på sitt rum. 
Men två cykelrundor har det blivit. Först en till affären för att handla det viktigaste och sen skulle vi cykla till skogen, men just som vi kommit iväg ringde en elektriker som skulle byta vår toalettlampearmatur då den förra gått sönder. Typiskt. 
Milton nyfiken!

Så vi kom bara några hundra meter bort, men där spelades det Gothia-Cup matcher så det blev ju bra ändå!

Tur att ha en storasyster så man kan låna cykelhjälm när den egna ligger i båten! :)

Han har varit rätt jobbig idag. Jag vet inte om han reagerar på cirkusen vi håller på med nu. Han saknar sin pappa och det kan jag förstå. Daniel har meckat mycket och är ju i båten nu. Får hoppas Milton mår bättre och lugnar sig när vi alla är tillsammans igen!

För övrigt har vi solat på balkongen, Milton har pärlat lite och ritat lite. Han däckade vid halv nio. Så söt när han sover ;)

Han var så nöjd med staden han byggt upp i tågbanan :)


Daniel vet dessutom hur man skrämmer upp sin fru. Han skickade en video tidigt idag, bleke! Han stod still trots full segelsättning! Men efter ett bra tag hade det blåst upp och utomskärs blåst 13 m/s. Vid Marstrand messade han att mobilens batteri höll på att ta slut och laddaren slutat fungera. Dålig timing. Han trodde han skulle vara i Björlanda kl 22. Vid 22.45 messade jag hans pappa (tillika kvällens chaufför) om han mött upp Daniel. Icke. Jag är ganska hysterisk av mig när det gäller sånt. Mörkret faller och att vara ensam på båten om det händer nått är ju inte så bra. 
Vid 23 ringde Daniel upp från sin pappas mobil. Vilken lättnad!
Han bör vara hemma närsom. Imorse trodde vi knappt att han skulle hinna hem innan torsdag kväll. Milton kommer bli väldigt lycklig. Men jag gissar att Daniel är helt slut, iaf i huvudet. Inte mycket till vila när han seglar själv!
Så det blir nog inte mycket snack ikväll innan han ligger och snarkar i soffan 😝

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0