Miltons växande ordförråd

Precis varje dag säger Milton nya ord. Fortfarande. Det är rätt så häftigt. Eller när han plötsligt kan fakta om saker han inte kunnat innan. Man blir förvånad varje gång även om det är en rätt naturlig utveckling. 

Bara idag har Milton sagt tre ord som jag inte tror jag hört från honom innan. 

När han skulle sätta plåster på sin tå:
- Om jag särar på tårna går det nog lättare!

Vi såg några fiskmåsar bråka om en brödbit utanför:
- Det är inte tillräckligt med mat!

Han frågade hur långt det var till hotellet vi skulle till imorgon. Jag sa 1,5 timme. Han suckade och sa:
- Kan vi inte ta en genväg så det går snabbare!

Så mycket pågår i hans hjärna så det kanske inte är konstigt att han ligger vaken på nätterna ibland. 
Det roliga är att ofta kan man fråga var han lärt sig orden/faktan och då minns han i exakt vilket barnprogram eller vem som sagt det till honom. 
Ibland har jag ångest över att han sitter vid teven från han vaknar till det är frukost, men det är väl som Daniel säger att Milton hemskolas några timmar varje morgon :P Han tittar bara på SVT Barnkanalen och det är mycket fakta i de programmen. Sist i kunskapsbanken är att Roboten Rob lärt honom vad en oktagon är och Martin (äventyr i tid och rum) har lärt honom att katter oftast inte gillar vatten :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0