Pizza och cykelkrasch

Ja att det är sommar har nog ingen missat ;) det ÄR skönt och underbart! Om man lyckas få alla att må gott bara. Svårast är bebisen. Men det flyter på ganska bra ändå. 

Tuva firade sin 7-veckorsdag med att premiärborda båten :D

Jag fick storstädat förpiken (sovrummet längst fram) så nu kan vi lasta ut dynor till båten :) Daniel fick spänt riggen (så att masten sitter fast bra) och lagat förseglet vilket han visst inte gjort häromdagen! Tuva sov större del av tiden. 

När vi kom hem blev livet lite sådär väl tokigt, såna situationer vi inte får sätta oss i. Daniel stack till sin pappa och jag skulle duscha själv, bada Tuva och tydligen också leta efter förrådsnyckeln som ramlat ner från sin krok. Sen när jag kom ner i förrådet var inte vagnen rätt ihopsatt och Tuva skrek som en tok och ja... Ville bara börja böla. Dåligt solskydd på vagnen har vi också så det måste vi fixa. 
Milton blev trots det hämtad i tid men i den otroliga värmen tog jag beslutet att vi inte skulle promenera ner till BVC som först tänkt utan vi lekte på en lekplats så fick Daniel hämta upp oss. 

BVC-besöket då. Ja lillgrisen har spräckt 5-kilosgränsen och vägde nu 5080 g, kurvan gick rakt upp. 57 cm lång och huvudmått 39,5 cm. BVC-tanten blev impad av att Tuva höll uppe huvudet stabilt när hon satt i våra knä :) 

Sen blev det hattjakt. Har inte haft någon hatt till Tuva. Blev både hatt och glasögon :D Gullunge!!

Och vet ni. Det var 29 grader i vårt kök. Och vi har ingen fläkt samt gasugn och gasspis. Så när Milton klev ur bilen och sa att han ville ha pizza så var det mycket svårt att tacka nej. Jag beställde glutenfri på vår vanliga pizzeria för att testa och den var ju jättegod!! Synd (men kanske bra haha) att jag inte vågat testa innan. 



Värmen låg som ett tryck i lägenheten och bastu på balkongen så efter maten tog vi oss ut på cykelrunda. 

En liten incident då vi skulle nerför en brant backe och Daniel tyckte att Milton skulle prova att cykla ner. Så start i backe, fick inte kontroll på fotbromsen, satte ner fötterna och skenade och skrek såklart. Kraschade in i cykelvagnen :( jätterädd blev han men slog sig inte! Valde att leda ner för de flesta backar sen. 

Nu sover Milton i sin säng, vi sitter på balkongen och Tuva ligger på mig och sover i bara blöja och en filt. Jag bör nog lägga mig snart och sova ikapp några lite sena kvällar! Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0